تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۳۴
کد خبر : 10543

ماجرای ریسک وزنه بردار ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم قهرمانی جهان

ماجرای ریسک وزنه بردار ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم قهرمانی جهان

ایوب موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تغییر دسته وزنی‌اش در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان و عملکردی که داشت، بیان کرد: من برای این مسابقات شرایط خوبی نداشتم و غیرت کردم که در حرکت دوضرب وزنه ۱۹۵ کیلوگرم را توانستم بزنم چون نمی‌خواستم امتیاز تیمی را از دست بدهم. بخاطر وزن کم کردن مقداری

ایوب موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تغییر دسته وزنی‌اش در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان و عملکردی که داشت، بیان کرد: من برای این مسابقات شرایط خوبی نداشتم و غیرت کردم که در حرکت دوضرب وزنه ۱۹۵ کیلوگرم را توانستم بزنم چون نمی‌خواستم امتیاز تیمی را از دست بدهم. بخاطر وزن کم کردن مقداری ضعیف شده بودم اما کلا بدنم برای این مسابقات آماده نبود و از چهار ماه قبل که تمرینات را شروع کردم خیلی خوب نبودم.

او ادامه داد: می‌دانستم در دسته ۹۶ کیلوگرم شانسی برای مدال ندارم. وزن بدنم نیز ۹۳ کیلوگرم بود از این رو با مشورت کادرفنی ریسک کردیم که به یک وزن پایین‌تر بیایم. البته اینکه گفته می‌شود به زور تغییر وزن دادم اصلا درست نیست. ما فکر کردیم در دسته ۸۹ کیلوگرم شاید شانسی برای کسب مدال داشته باشم. درست است ریسک بدی بود و احتمال آسیب دیدگی وجود داشت اما خواستم این ریسک را انجام دهم و گوشت بدنم را آب کردم فقط برای اینکه بتوانم یک بار دیگه برای ایران مدال بگیرم که متاسفانه نشد.

*فرار از زیر وزنه ۲۰۱ کیلوگرم و برخورد با بیلبورد

موسوی در مورد اینکه گفته می‌شود نباید زیر وزنه ۲۰۱ کیلوگرم می‌رفت، تصریح کرد: در حرکت اول دوضرب که ۱۹۵ کیلوگرم را انداختم با خودم گفتم دیگر تمام است و اوت می‌شوم. اما در حرکت دوم ۱۹۵ کیلوگرم را زدم تا امتیاز بگیرم. در مورد وزنه ۲۰۱ کیلوگرم هم گفتم که حالا زیر وزنه می‌روم یا می‌توانم آن را بزنم یا نه. خودم می‌دانستم شانس مدال نیستم اما خواستم این وزنه را بزنم. وقتی دیدم وزنه سنگین است، از زیر وزنه فرار کردم که به بیلبورد برخورد کردم.

*خارج شدن از لیست سهمیه المپیک بدترین اتفاق بود

وزنه بردار ملی پوش ایران در پاسخ به این پرسش که چرا شرایطش از همان ابتدا خوب نبود، تاکید کرد: اصولا ورزشکاران با بدن آماده وارد اردو می‌شوند و در خانه تمرینات خوبی را پشت سر می‌گذارند اما من تمرین خوبی در خانه نداشتم. برای گزینشی‌های المپیک خوب تمرین کرده بودم اما پس از اینکه اسمم از لیست ورزشکاران دارای شانس کسب سهمیه المپیک  خارج شد، بهم ریختم و شاید بدترین اتفاق زندگی‌ام بود. بعد از المپیک هم آنطور که دوست داشتم  نتوانستم تمرین کنم و آسیب دیدگی‌ها اذیتم می‌کرد.

*هر که از راه می‌رسد بر سر وزنه برداری می‌زند

نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۷ با اشاره به مشکلات وزنه برداری گفت: مردم فقط همان صحنه مسابقه را می‌بینند و نمی‌دانند ما برای حضور در صحنه مسابقه، چه مشکلاتی را پشت سر گذاشته‌ایم. در این چهار ماه که برای مسابقه آماده می‌شدیم هیچ کسی سراغ ما را نگرفت و این در حالی بود که در بدترین شرایط تمرین می‌کردیم. با وجود شرایط سختی که ملی پوشان گذراندند و وارد مسابقه شدند، الان کافی است یک وزنه را بیندازند، می‌گویند دیگر این وزنه بردار به درد نمی‌خورد و حرف‌های خوبی نمی‌زنند. مسئولان که اصلا به وزنه برداری اهمیت نمی‌دهند و در کل هر کسی از راه می‌رسد بر سر وزنه برداری می‌زند.

او ادامه داد: قطعا باید فکر اساسی شود. ما از خانواده و زندگی خود زده‌ایم و یک سال زحمت کشیدیم تا مردم برای دو ساعت رقابت ما را تماشا کنند و خوشحال شوند. اینکه مسئولان بخواهند برای کار و زحمت ما ارزشی قائل نشوند، درست نیست و باید همکاری کنند چون یک دست صدا ندارد. نمی‌شود که ورزشکار تنها همه کارها را انجام دهد و بعد که مدال گرفت، بخواهند برای گرفتن عکس یادگاری بیایند.

*برای بازی‌های آسیایی در ۹۶ کیلوگرم هستم

موسوی در مورد تعیین تکلیف وزن نهایی خود و  حضور در وزن‌های مختلف، گفت: این طور نبوده که بخواهم خیلی وزن اضافه یا کم کنم. وزن من ۹۶ کیلو و ۱۰۰ گرم بوده که در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه زدم یا ۹۶ کیلو و ۲۰۰ گرم بوده که در دسته ۱۰۹ کیلوگرم روی تخته رفتم. دسته وزنی اصلی من ۹۶ کیلوگرم است و چون این وزن در  بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هم هست، در همین وزن می‌مانم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.