تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
کد خبر : 40380

قرارداد دمیر تمدید می‌شود؟/ داوری: بسکتبال برای من نیست

قرارداد دمیر تمدید می‌شود؟/ داوری: بسکتبال برای من نیست

جواد داوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران و هاکان دمیر به عنوان سرمربی، در دو رقابت مهم جام جهانی ۲۰۲۳ و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، توضیح داد: اگر بخواهیم ایشان را فنی ببینیم و بحث نتیجه‌گرایی باشد قطعا راضی کننده نبود. انتقادهایی هست که به جا است و یکسری از انتقادها

جواد داوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران و هاکان دمیر به عنوان سرمربی، در دو رقابت مهم جام جهانی ۲۰۲۳ و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، توضیح داد: اگر بخواهیم ایشان را فنی ببینیم و بحث نتیجه‌گرایی باشد قطعا راضی کننده نبود. انتقادهایی هست که به جا است و یکسری از انتقادها هم درست نیست. البته این موضوع را از نظر نتیجه گرایی می‌گویم. درباره برنامه و روندی هم که با ارمغانی شروع شد، باید بگویم که با حضور ایشان (هاکان دمیر) تکمیل شد و درست بود. 
او ادامه داد: ما انتظاراتی از هاکان دمیر داشتیم که او هم در مسیر خواسته فدراسیون حرکت کرد و اکنون با یک چهره جدید از تیم ملی پیش می‌رویم. امیدوارم با پشتکار درستی پیش برویم. در سه تا چهار ماهی که تغییرات داشتیم، تیم ملی عملکرد متفاوتی داشت و واقعا شرایط تیم متفاوت است، باید حداقل بعد از یک تا دو سال درباره عملکرد این سرمربی صحبت شود. این روند فعلی تیم ملی که با تغییر نسل همراه است، استراتژی فدراسیون بود و از این بابت از هاکان دمیر قطعا راضی هستیم. درباره نتیجه‌گیری و عملکرد فنی هم باید یکسری جاها بحث شود که آن را گذاشته‌ایم تا وقتی دمیر به ایران آمد جلسه بگذاریم.
رئیس فدراسیون بسکتبال ایران، درباره زمان بازگشت هاکان دمیر به ایران نیز گفت: به احتمال خیلی زیاد ایشان آبان ماه وارد تهران می‌شوند.
او در پاسخ به این سوال که آیا هاکان دمیر اجازه دارد در تیم‌های باشگاهی ایران هم تیم داری کند، توضیح داد: ایشان اجازه مربیگری در تیم‌های ایرانی را ندارد و این موضوع به او اعلام شده است. درباره سرمربیگری در تیم‌های خارج از ایران هم باید با هماهنگی ما و شرایطی که هست مربیگری کند، ولی وقتی تیم ملی او را بخواهد و نیاز داشته باشد، اولویت با تیم ملی است.

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران، درباره ناراحتی برخی ملی‌پوشان سابق مثل صمد نیکخواه‌بهرامی و مهدی کامرانی نیز توضیح داد: بحث کار در رده‌های پایه حداقل شش – هفت سال زمان می‌خواهد تا ساختارش درست شود. باید یک تیم خوب جمع شود، استعدادیابی درست شود تا نتیجه بگیریم. اینکه یک نفر تنها با یک سال کار تصمیم می‌گیرد که استعفا دهد، به نظرم احساسی است. درباره مهدی و صمد هم همه ما می‌دانیم که این عزیزان از مفاخر بسکتبال کشور هستند و باید جایگاهشان حفظ شود. من با هر دو عزیز نیز ارتباط دارم، اما متاسفانه آقای نیکخواه ایران نیست. شک نکنید که ما جلساتی با او و کامرانی داشتیم و از این پس نیز باید در جلسات کمیته فنی هم از عزیزان دعوت شد. مشکلات و نقدهایی دارند، می‌توانند در کنار ما باشند و آن‌ها را بررسی کنیم تا نتیجه بگیریم. مسائل فنی باید با نظرات این دوستان باشد چون بسکتبال برای من نیست.
داوری در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به روند طی شده، قرارداد دمیر تمدید خواهد شد؟ توضیح داد: قرارداد او یک ساله است و پس از آن تصمیم می‌گیریم که تمدید شود یا نه. هدف گذاری هم مشخص هست و سال ۲۰۲۵ سال مهمی برای بسکتبال کشور است.
او در پاسخ به این سوال که چشم انداز فدراسیون بسکتبال برای تیم ملی با توجه به شرایط فعلی چیست، تصریح کرد: مهم‌ترین بحث ما تغییراتی بود که می‌بایست در شاکله تیم ملی صورت بگیرد که انجام شد و استمرار آن بسیار مهم است. باید بپذیریم که فقدان حامد حدادی در تیم‌های ملی ما تاثیرگذار خواهد بود اما به این معنا هم نیست که ما دیگر نمی‌توانیم قدرت اول منطقه شویم. این تیم فعلی قطعا بعد از دو – سه سال آینده یک تیم بسیار خوب خواهد بود و چین و ژاپن در دو – سه سال آینده رقیب اصلی ما هستند. من فکر می‌کنم اگر این روند ادامه یابد و کار درست باشد، بدون مشکل به جام جهانی صعود می‌کنیم. ضمن اینکه بسیار مهم است به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۷ صعود مقتدرانه داشته باشیم و پایه ریزی ما بر این اساس است.
داوری ادامه داد: همانطور که همه می‌دانند ما شرایط بسیار سختی در این دوره برای صعود به جام جهانی داشتیم اما به هر حال این مهم رخ داد. امسال ۶ تا ۷ بازیکن ما جوان بودند و قطعا در ادامه روند متفاوت خواهد بود، البته اگر این انسجامی که در تیم هست ادامه یابد. در مسابقات هانگژو هم روند تیم خوب بود. ما روی شخصیت تیمی متمرکز هستیم و به نظرم باید روی این مسئله تمرکز کنیم؛ مضاف بر اینکه تیم هند هم شرایط خوبی پیدا کرده است و از نظر من در آینده یکی از قدرت‌های آسیا خواهد بود. در مجموع اگر بخواهیم دیدگاهی متصور باشم، برنامه‌ای که ما داریم ابتدا موفقیت در کاپ آسیا، بعد انتخابی جام جهانی و بعد هم کسب سهمیه المپیک است.

او با بیان اینکه تیم ملی ایران به زمان نیاز دارد، تصریح کرد: این صحبت تکراری است اما باید به همه عزیزان عرض کنم که خواهش می‌کنم صبر کرده و از این نفرات حمایت کنید. نباید مثل گذشته باشیم. حمایت و صبر جامعه بسکتبال باعث آب‌دیده‌تر شدن این نفرات خواهد شد و بجز پست‌های داخلی، ما باید در پست‌های خارجی هم مشکلات را برطرف کنیم. 
داوری در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون برنامه‌ای برای همکاری با حامد حدادی جهت پرورش بازیکن پست پنج دارد یا خیر؟ توضیح داد: بزرگ‌ترین ایراد ما این بود که چند سال پیش وقتی حدادی ۳۰ ساله شد، پشتوانه‌سازی نکردیم و یا اینکه دنبال نفراتی می‌رفتیم که هم‌سن ایشان بودند. این بزرگترین ایراد بود. می‌طلبد ایشان به عنوان یکی از اسطوره‌ها و همچنین پرافتخارترین بسکتبالیست کشور، در بحث تمرینات انفرادی به بازیکنان فعلی تمرین دهد و قطعا برای آن برنامه خواهیم گذاشت تا به نتیجه مثبت برسیم.
داوری درباره حل شدن یا نشدن مشکل پخش زنده بسکتبال نیز گفت: یکی از اهداف ما این است که بتوانیم ویژه برنامه بسکتبالی داشته باشیم. پخش زنده را هم امسال باید برنامه ریزی کنیم. بخاطر مشکلات اسپانسرینگ در فدراسیون قبل، فصل قبل چنین شرایطی نداشتیم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.