تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
کد خبر : 38811

دیوید مک کالوم بازیگر کهنه‌کار درگذشت

دیوید مک کالوم بازیگر کهنه‌کار درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، دیوید مک کالوم، که در نقش ایلیا کوریاکین در کنار رابرت وان در درام جاسوسی موفق دهه ۱۹۶۰ «مردی از آنکل» بازی کرده بود، دوشنبه به مرگ طبیعی در نیویورک درگذشت. او ۹۰ ساله بود. وی چندین دهه بعد در نقش دکتر آسیب شناس دونالد مالارد در

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، دیوید مک کالوم، که در نقش ایلیا کوریاکین در کنار رابرت وان در درام جاسوسی موفق دهه ۱۹۶۰ «مردی از آنکل» بازی کرده بود، دوشنبه به مرگ طبیعی در نیویورک درگذشت. او ۹۰ ساله بود.
وی چندین دهه بعد در نقش دکتر آسیب شناس دونالد مالارد در سریال پرمخاطب «NCIS» هم در نقش مکمل ظاهر شده بود.
پسرش با اعلام این خبر از وی به عنوان مردی یاد کرد که به معنی واقعی یادآور رنسانس و شیفته علم و فرهنگ بود و آن اشتیاق را به دانش تبدیل می‌کرد.
سی‌بی‌اس در بیانیه‌ای از درگذشت دیوید مک کالوم عمیقاً ابراز تأسف کرد و از وی به عنوان بازیگری با استعداد و محبوبیت بسیار در سراسر جهان یاد کرد.
«NCIS» در نظرسنجی سال ۲۰۱۱ به عنوان برنامه تلویزیونی مورد علاقه آمریکا انتخاب شد و در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ این سریال پربیننده‌ترین سریال آمریکا بود.
دیوید کیت مک کالوم در گلاسکوی اسکاتلند متولد شده بود و از آنجا که پدرش نوازنده ویولن اول فیلارمونیک لندن و مادرش نوازنده ویولن سل بود، ابتدا حرفه موسیقی را دنبال کرد و در نواختن ابوا آموزش دید و مدتی در آکادمی سلطنتی موسیقی تحصیل کرد، اما در نهایت در آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک ثبت نام کرد و به اجرا در تئاتر روی آورد.
وی از ۱۲ سالگی کار بازیگری را با اجرای برنامه‌های رادیویی بی‌بی‌سی آغاز کرده بود و در اواخر دهه ۵۰ در درام‌های جنایی «مکان مخفی»، «رانندگان جهنم» و «زمین بازی خشن» و فیلم وسترن استرالیایی «سرقت زیر اسلحه» با بازی پیتر فینچ ظاهر شده بود. وی در این دوره از زندگی‌اش در تلویزیون بریتانیا نقش‌های زیادی برعهده گرفت و بعد به سینما رفت و سال ۱۹۶۱ در فیلم ترسناکی درباره جنگ جهانی دوم معروف به «جنگجویان جنگل» و پس از آن در «بیلی باد» و «فروید» جان هیوستون بازی کرد.
مک کالوم سال ۱۹۶۳ در فیلم موفق آمریکایی «فرار بزرگ» با بازی استیو مک کوئین و تعدادی دیگر از بازیگران سرشناس نقش آفرینی کرد. وی همچنین در سریال «بازداشتگاه کولدیتس» که از سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۴ پخش شد و زندگی زندانیان بریتانیایی را که در طول جنگ جهانی دوم در قلعه‌ای توسط نازی‌ها زندانی بودند، دنبال می‌کرد، بازی کرده بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.