تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۳۸
کد خبر : 19668

حساس‌ترین تصمیم هیات اجرایی کمیته ملی المپیک!

حساس‌ترین تصمیم هیات اجرایی کمیته ملی المپیک!

به گزارش ایسنا، کمیته ملی المپیک از ۲۵ تیر برگزاری مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک را اطلاع رسانی می‌کند و همچنین در این اطلاعیه مشخص می شود که چه کسانی امکان کاندیداتوری برای حضور در انتخابات دارند. زمان آغاز ثبت نام ها از کاندیداها نیز از پنجم مرداد آغاز می شود. هیات اجرایی کمیته ملی

به گزارش ایسنا، کمیته ملی المپیک از ۲۵ تیر برگزاری مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک را اطلاع رسانی می‌کند و همچنین در این اطلاعیه مشخص می شود که چه کسانی امکان کاندیداتوری برای حضور در انتخابات دارند. زمان آغاز ثبت نام ها از کاندیداها نیز از پنجم مرداد آغاز می شود.

هیات اجرایی کمیته ملی المپیک باید انتخاب خبرگان ورزشی را در دستور کار قرار دهد تا اگر عضوی از این خبره‌ها می‌خواهد در انتخابات باشد، امکان حضور برایش فراهم شود. انتخاب خبره‌ها، می‌تواند پربحث‌ترین تصمیم کمیته ملی المپیک باشد.

در بخش ب بند ۸ ماده ۵ اساسنامه کمیته ملی المپیک آمده است: پنج نفر از کارشناسان خبره در امور بازی‌های المپیک به پیشنهاد رییس و تصویب هیات اجرایی که حداقل دو نفر از آنها از میان بانوان و یک نفر از بین کارشناسان حوزه ورزش دانش آموزی خواهد بود. انتخاب این کارشناسان براساس دستورالعملی که به تصویب کمیته می رسد، انجام خواهد شد.

هیات اجرایی، آیین نامه انتخاب خبره های ورزشی را تصویب کرد که طبق آن راه ورود افراد سیاسی به داخل مجمع انتخاباتی بسته شد اما در مقابل راهی برای اعضای هیات اجرایی که رییس فدراسیون نیستند  باز شد که در مجمع به عنوان کارشناس خبره حضور داشته باشند.  

* ۲ جایگاه و هزار و یک مدعی

از میان پنج خبره ورزشی، تکلیف سه نفر که تاحدودی مشخص است. دو نفر که باید از بانوان باشند و یک نفر حتما از حوزه دانش آموزی انتخاب شود. چالش اصلی کمیته ملی المپیک برای انتخاب ۲ خبره دیگر است.

پنج نفر از اعضای هیات اجرایی بدون فدراسیون هستند که تنها راه ورودشان به مجمع انتخاباتی، معرفی به عنوان کارشناس خبره است. زمانی که این آیین نامه تصویب شد این نقد به هیات اجرایی وارد شد که اعضای بدون فدراسیون، راه را برای حضور خود در جمع خبرگان ورزشی باز کرده اند.

برای انتخاب خبره های ورزشی ابتدا همه چیز دست صالحی امیری است که چه کسانی را به عنوان خبره ورزشی پیشنهاد می دهد. لیست پیشنهادی صالحی امیری اهمیت زیادی دارد چون اگر باب میل هیات اجرایی باشد، می تواند بدون چالش مورد تصویب قرار بگیرد اما اگر نباشد، ممکن است حواشی ایجاد شود. با توجه زمزمه هایی که از گوشه و کنار شنیده می شود و اینکه نفراتی تمایل زیادی دارند، در جمع خبرگان ورزشی باشند،  مشخص است انتخاب خبرگان ورزشی یکی از چالشی ترین تصمیمات هیات اجرایی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.