تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 18305

سوئیس قوانین مربوط به صادرات مجدد تسلیحات به اوکراین را اعلام کرد

سوئیس قوانین مربوط به صادرات مجدد تسلیحات به اوکراین را اعلام کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزرای رویترز، سوئیس برای اتخاذ موضع محکم‌تر در کمک به اوکراین برای دفاع از خود در مقابل حمله روسیه، تحت فشار قرار گرفته است. دولت این کشور اخیرا درخواست دانمارک برای ارسال نفربرهای زرهی ساخت سوئیس، مهمات ساخت سوئیس مورد استفاده در تانک‌های ضدهواپیما – که آلمان به اوکراین

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزرای رویترز، سوئیس برای اتخاذ موضع محکم‌تر در کمک به اوکراین برای دفاع از خود در مقابل حمله روسیه، تحت فشار قرار گرفته است. دولت این کشور اخیرا درخواست دانمارک برای ارسال نفربرهای زرهی ساخت سوئیس، مهمات ساخت سوئیس مورد استفاده در تانک‌های ضدهواپیما – که آلمان به اوکراین می‌فرستد – و درخواست لهستان برای دریافت سلاح و کمک به اوکراین را رد کرد.

دولت سوئیس اعلام کرد: بر اساس معیار صادرات در قانون تجهیزات جنگی و اصل برخورد برابر تحت قانون بی‌طرفی، سوئیس نمی‌تواند درخواست‌ها برای ارسال تجهیزات جنگی ساخت سوئیس به اوکراین را تایید کند. با این حال، ارسال بسته‌های تسلیحات به صورت قطعات منفرد یا بسته‌های مونتاژ به شرکت‌های دفاعی اروپا مانعی ندارد، حتی اگر ممکن باشد که این بسته‌ها یا قطعات بعدا در ساخت تسلیحات جنگی و ارسال آن‌ها به اوکراین استفاده شود.

در بیانیه دولت سوئیس آمده است، اگر سهم قطعات سوئیسی در ساخت تسلیحات در دیگر کشورها، از میزان مشخصی کمتر باشد، صادرات قطعات مجزا و بسته‌های مونتاژ بلامانع خواهد بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.