تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر : 40921

روسیه، آمریکا را به «جاسوسی بیولوژیکی» متهم کرد

روسیه، آمریکا را به «جاسوسی بیولوژیکی» متهم کرد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، ژنرال “ایگور کریلف” رئیس نیروهای حفاظت بیولوژیکی، شیمیایی و اتمی نیروهای مسلح روسیه همچنین گفت، مسکو داده‌هایی را تایید می‌کند که پنتاگون وظایفی را برای نظارت بر اوضاع بیولوژیکی در مناطق مرزی افغانستان و عراق هم مرز با چین، ترکیه، پاکستان و عربستان در نظر گرفته و

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، ژنرال “ایگور کریلف” رئیس نیروهای حفاظت بیولوژیکی، شیمیایی و اتمی نیروهای مسلح روسیه همچنین گفت، مسکو داده‌هایی را تایید می‌کند که پنتاگون وظایفی را برای نظارت بر اوضاع بیولوژیکی در مناطق مرزی افغانستان و عراق هم مرز با چین، ترکیه، پاکستان و عربستان در نظر گرفته و ایجاد کرده است.
وی افزود، این اسناد بر نیازی تاکید دارد که کارمندان مقاطعه کاری پنتاگون به این مواضع منتقل شده و کار میدانی برای متخصصان محلی که می‌توانند با وزارتخانه‌های مربوطه همکاری کنند، در نظر گرفته شود.
ژنرال کریلف همچنین گفت: با هدف اجتناب از متهم کردن پنتاگون، برخی از پروژه‌ها تحت پوشش وزارت خارجه آمریکا انجام شده است. ما مایلیم که توجهات را به سمت برنامه تحقیقاتی این وزارتخانه در افغانستان معطوف کنیم که شامل مطالعه پاتوژن‌های به شدت خطرناک و از نظر اقتصادی مهم شامل تولارمی، سیاه زخم، تب برفکی، جمع آوری نمونه‌های بیولوژیکی در خاک این کشور و انتقال آنها به ایالات متحده می‌شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.