تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۴۱
کد خبر : 5035

عمان: روند سیاسی یمن به زودی ازسرگرفته می‌شود/به پایان جنگ خوش بین هستیم

عمان: روند سیاسی یمن به زودی ازسرگرفته می‌شود/به پایان جنگ خوش بین هستیم

به گزارش ایسنا، بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در مصاحبه با العربیه گفت: ازسرگیری مذاکرات سیاسی یمن بسیار نزدیک است و ما به پیشبرد این مذاکرات و پایان جنگ خوش بین هستیم. وظیفه عمان است که برای تحقق ثبات در یمن تلاش کند. ما برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌های بحران یمن تلاش

به گزارش ایسنا، بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در مصاحبه با العربیه گفت: ازسرگیری مذاکرات سیاسی یمن بسیار نزدیک است و ما به پیشبرد این مذاکرات و پایان جنگ خوش بین هستیم. وظیفه عمان است که برای تحقق ثبات در یمن تلاش کند. ما برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌های بحران یمن تلاش می‌کنیم. نقش ما در بحران کمک است و حوثی‌ها تلاش ما را رد نکردند.

البوسعیدی به هماهنگی مستمر و مثبت با فرستاده‌های آمریکا و سازمان ملل اشاره کرد و گفت: درباره آنچه باید انجام بدهیم اتفاق نظر داریم و این مسئله عامل کمک کننده‌ای برای باز کردن گره بحران است.

وی تأکید کرد: سیاسی داخلی عمان انعکاس سیاست خارجی این کشور است که برپایه همزیستی، صلح، حسن همجواری و حل بحران‌ها از طریق ابزارهای مسالمت آمیز است. عربستان و عمان روابط استراتژیکی دارند و روابطشان براساس احترام و اعتماد متقابل است.

عمان از چند ماه پیش وارد خط پرونده یمن شده است و از تلاش‌های فرستاده سازمان ملل برای پایان جنگ و ازسرگیری مذاکرات سیاسی حمایت می‌کند.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان یکشنبه مجددا اعلام کرد که این کشور در مارس طرحی را برای آتش بس در یمن ارائه کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.