تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر : 48044

خضریان: برای توقف روند افزایشی تلفات حوادث رانندگی نوروز باید اقدام عاجل شود

خضریان: برای توقف روند افزایشی تلفات حوادث رانندگی نوروز باید اقدام عاجل شود

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود گفت: در این جلسه اقدامات انجام شده برای کاهش حوادث رانندگی و اصلاح نقاط حادثه خیز مورد بررسی قرار گرفت. وی ادامه داد: با توجه به روند افزایشی تصادفات رانندگی در سال جاری و پیش بینی افزایش آمار در

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود گفت: در این جلسه اقدامات انجام شده برای کاهش حوادث رانندگی و اصلاح نقاط حادثه خیز مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به روند افزایشی تصادفات رانندگی در سال جاری و پیش بینی افزایش آمار در تعطیلات نوروزی ابتدای سال و رسیدن به ۲۰ هزار نفر و خسارات اقتصادی ناشی از تصادفات کمیسیون در آستانه تعطیلات پایان سال، کمیسیون اصل نود کاهش حوادث رانندگی و اصلاح نقاط حادثه خیز با حضور فرمانده پلیس راهور و معاون وزیر راه و همچنین نمایندگان، سازمان برنامه و مرکز پژوهش‌ها را بررسی کرد.
خضریان افزود: بررسی روند اقدامات انجام شده برای اصلاح مسیرها و راه‌های حادثه خیز و میزان توجه دستگاه‌های مسئول به وظایف قانونی خود و همچنین پیشنهاد اقدامات کوتاه مدت برای کاهش حوادث در  تعطیلات پایان سال یکی از موضوعات مورد اهتمام در جلسه کمیسیون بود.
نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس بیان کرد: بر اساس آمار اعلام شده تلفات ناشی از حوادث رانندگی نوروز ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و به عدد ۱۲۱۷ نفر رسیده است که نشان می‌دهد برای توقف این روند اقدامات عاجل و برنامه‌ریزی‌های لازم باید انجام شود.
خضریان تأکید کرد: لزوم نقش آفرینی بیمه‌ها در تأمین اعتبارات  و با توجه به تمکن مالی آنها و بهره‌مندی اقتصادی ناشی از کاهش تصادفات، انجام وظایف قانونی دستگاه‌های دولتی، لزوم استاندارد سازی و کیفی سازی تولید خودرو و توجه به مولفه‌ی راه، وسیله و قوانین مقرارت موضوع مورد تأکید همه کارشناسان، مسئولین و اعضای کمیسیون بود.
وی در پایان اظهار کرد: مقرر شد در کوتاه مدت موضوع اعمال قانون در مورد سرعت مطمئنه توسط پلیس با به کارگیری ابزارهای مختلف مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.