تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
کد خبر : 45174

تایوان: چین دوستان‌ ما را می‌دزدد!

تایوان: چین دوستان‌ ما را می‌دزدد!

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری تایوان گفت که چین در حال محدودکردن حلقه دیپلماتیک تایوان است و این کار را با جذب‌کردن دوستان و متحدان تایپه انجام می‌دهد. تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه‌های پس‌گرفتنش

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری تایوان گفت که چین در حال محدودکردن حلقه دیپلماتیک تایوان است و این کار را با جذب‌کردن دوستان و متحدان تایپه انجام می‌دهد.
تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه‌های پس‌گرفتنش معرفی کرده است. پکن ارتباط دیپلماتیک مستقل دیگر کشورها را با تایوان مردود دانسته و به آن واکنش نشان می‌دهد.
اظهارات این مقام تایوانی پس از آن مطرح شد که نائورو، کشوری کوچک در اقیانوس آرام، صبح امروز از قطع روابط دیپلماتیک خود با تایوان و قصد خود برای به‌رسمیت‌شناختن ادعای مالکیت چین بر این جزیره خبر داد.
سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری تایوان در بیانیه‌ای مدعی شد مقامات پکن «مدت‌ها است که مدام بر حلقه دیپلماتیک تایوان اعمال فشار کرده‌اند»؛ از جمله از طریق «جذب متحدان دیپلماتیک تایوان» برای محدودکردن حلقه دیپلماتیک این جزیره.
کشورهای اندکی در جهان ادعای تایوان درباره استقلال کامل از چین را به رسمیت می‌شناسند. حتی ایالات متحده که حامی تسلیحاتی اصلی تایوان است، تا کنون استقلال کامل آن را به رسمیت نشناخته است.
حال در نبود «نائورو»، تنها ۱۲ متحد دیپلماتیک برای تایوان باقی مانده است؛ از جمله پاراگوئه، بلیز و جزایر مارشال.
این اتفاق پس از آن افتاد که در انتخابات ریاست‌جمهوری روز شنبه در تایوان، معاون رئیس‌جمهوری وقت این کشور که چهره‌ای استقلال‌طلب است، پیروز شد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.