تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
کد خبر : 27654

بایدها و نبایدهای لباس پوشیدن حرفه ای براییک مصاحبه کاری

<strong>بایدها و نبایدهای لباس پوشیدن حرفه ای براییک مصاحبه کاری</strong>

دانستن اینکه کدام لباس را برای مصاحبه بپوشید کمی مشکل شده است. کت و شلوار کلاسیک همیشه انتخاب درستی نیست.برای در نظر گرفتن قوانین شرکتی که برای آن درخواست می‌دهید وقت بگذارید و لباس خود را مطابق با آن هماهنگ کنید. موفقیت مصاحبه شما ممکن است به آن بستگی داشته باشد. در اینجا نکاتی که

دانستن اینکه کدام لباس را برای مصاحبه بپوشید کمی مشکل شده است. کت و شلوار کلاسیک همیشه انتخاب درستی نیست.برای در نظر گرفتن قوانین شرکتی که برای آن درخواست می‌دهید وقت بگذارید و لباس خود را مطابق با آن هماهنگ کنید. موفقیت مصاحبه شما ممکن است به آن بستگی داشته باشد. در اینجا نکاتی که برای یک مصاحبه عالی به دنبال آن هستید آورده شده است. همراه ما باشید.

چرا پوشیدن لباس مناسب در مصاحبه مهم است؟

پیروزیرولینگ در برابر نیکسون در سال 1960 (حداقل تا حدی) به لباس او در اولین مناظره تلویزیونی نسبت داده شد. جی اف کی با کت و شلوار آبی تیره خیره کننده به نظر می‌رسید که به او جاذبه بیشتری می‌بخشید، در حالی که نیکسون کت و شلوار خاکستریبه تن داشت که با آن در پس زمینه محو می‌شد. موفقیت در مصاحبه به اعتماد به نفس متکی است. لباس‌های شما باید به اعتماد به نفس شما آغشته شده باشند.بی شک شما نمی‌خواهیددر مصاحبه دائم به فکر لباس‌هایی که می‌توانستید بپوشید باشید. تمرکز شما باید روی مصاحبه باشد و انتخاب نامناسب لباس می‌تواند ابتدا توجه شما را جلب کند و سپس باعث جلب توجه مصاحبه کنندگان به لباس‌های شما شود.

ساعت مهمترین اکسسوری است

برای کسی که به یک مصاحبه کاری مهم دعوت شده است وقت شناسی از ویژگی‌های بسیار مهم خواهد بود. باید سر زمانی که برای‌تان در نظر گرفته در محل مصاحبه حضور داشته باشید. مصاحبه کنندگان به وقت شناسی شما اهمیت ویژه‌ای می‌دهند اما شما می‌توانید علاوه بر وقت شناس بودن از ساعت به عنوان نمادی از زمان استفاده کنید. می‌توانید اینگونه نشان دهید که زمان برای شما ارزشمند است. یک ساعت لوکس و اصل/اورجینال داشته باشید. ساعت مچی با قیمت مناسب برای مصاحبه پیدا کنید و آن را سفارش دهید. سعی کنید تا این اکسسوری مهم را در تمام جلسات مهم کاری به همراه داشته باشید.

برای انتخاب لباس‌های خود وقت بگذارید

شما در مورد چیزی که قرار است بگویید مطمئن هستید، اکنون چند لحظه وقت بگذارید و روی چیزی که قرار است بپوشید کار کنید. تاثیرات اولیهشما روی افراد مهم است. آنچه می‌پوشیدیا نمی پوشید به مصاحبه کننده بینشی در مورد شخصیت شما ارائه می‌دهد و نشان می‌دهد که آیا شما برای شرکت مناسب هستیدیا خیر. در حالی که این شخصیت و مهارت‌ها هستند که واقعا مهم هستند، ظاهر شما اولین چیزی است که مصاحبه کننده شما متوجه آن می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که لباس شما منعکس کننده حرفه‌ای بودن، جاه طلبی‌ها و مناسب بودن شما برای کار است. در ادامه چند مورد از مهمترین بایدها و نبایدهای مربوط به استایل مناسب برای مصاحبه آمده است.

·        اگر نیاز است چند دست لباس جدید و مد روز بخرید

·        قبل از این که آماده شوید حتما چند دست از بهترین لباس‌های خود را امتحان کنید تا بهترین آنها را انتخاب کنید. مطمئن شوید که لباس روی تن شما به درستی نشسته است و می‌توانید با آن راحت راه بروید.

·        لباس‌های خود را به خشک شویی بدهید تا دقیقا مثل خودتا بی‌نقص و حرفه‌ای شود.

·        در مصرف ادکلن و عطر زنانه زیاده روی نکنید. بسیاری از مردم نسبت به بوها حساس و یا حتی آلرژی دارند و این اولین چیزی است که مصاحبه کننده بعد از دیدن ظاهر شما به آن توجه خواهد کرد.ادکلن یا عطر زنانه معروف با ماندگاری بالا و با رایحه ملایم را برای مصاحبه انتخاب کنید.

·        هنگام دست دادن تماس چشمی خوبیداشته باشید. چندان مرسوم نیست که به مصاحبه کننده دست بدهید اما انجام اینکار در جایی که آزادی عمل دارید نشان دهنده اعتماد به نفس شما است.

·        اکسسوری‌های مناسبی داشته باشید. جواهرات و اکسسوری‌ها راهی برای ابراز وجود شما ارائه می‌دهند، اما تعداد آن را به حداقل برسانید. به جزئیات توجه کنید، هیچ چیزنباید بیش از اندازه توجه برانگیز باشد.

·        آراسته باشید. هدف در اینجا این است که مرتب و با طراوت به نظر برسید. آرایشیساده داشته باشید تا بهترین احساس را در شما ایجاد کند. این که با چهره حقیقی خود به مصاحبه بروید نشان‌دهنده اعتماد به نفس بالای شما است.

·        کفش هایتان را واکس بزنید. فرقی نمی‌کند خانم هستید یا آقا. کفش‌های رسمی بپوشید و کفش‌های فانتزی را فراموش کنید.

متناسب با شغل لباس بپوشید

لباس مصاحبه شما باید متناسب با شغلی باشد که برای آن درخواست می‌دهید. لباس خود را با دقت انتخاب کنید تا مطابق با فرم لباس شرکت آینده شما باشد. کت و شلوار مشکی ممکن است برای سبک استارتاپی که معمولاً غیررسمی است کارایی نداشته باشد. انتخاب نامناسب کت و شلوار نشان می‌دهد که شما با آن شغل تناسب نداریدیاقوانین شرکت را درک نمی‌کنید. باید مرتب و خوش لباس به نظر برسید. به گونه‌ای لباس بپوشید که انگار شغلی که برایش درخواست داده بودید را به دست آورده‌اید و اکنون برای یک جلسه در شرکت حضور می‌یابید. خوش لباسی علاقه شما برای حضور در مجموعه را نشان خواهد داد. ایده خوبی است که فرم و لباس مناسب شرکت را از قبل در نظر داشته باشید. اگر شک دارید، صفحات رسانه های اجتماعی شرکت را بررسی کنید تا سبک آنها را بدانید. سیاستمداران پول خوبی را صرف مشاوره در مورد لباس پوشیدن می‌کنند تا رأی دهندگان را به خود جلب کنند، بنابراین شکی نیست که آنچه می‌پوشیم قدرت متقاعدکننده‌ای دارد.

متناسب با شخصیت خود لباس بپوشید

آنچه می‌پوشید باید مکمل شخصیت شما باشد و ارزش چیزی که برای گفتن دارید را تثبیت کند، چیزی بپوشید که در آن راحت هستید و برای کار مناسب است. برای موقعیتی که می‌خواهیددر شرکت داشته باشید لباس بپوشید و برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران این سبک را ادامه دهید. حرفه‌ای به نظر برسید و شخصیت خود را در لباس‌هایی که می‌پوشید بگنجانید. پوشیدن لباس مناسب می‌تواند به شما مزیتی بدهد که ممکن است برای رسیدن به این کار به آن نیاز داشته باشید. اگر نمی‌توانید به درستی استایل مشخصی برای خود پیدا کنید نیاز دارید تا مدل‌های مناسب برای شغل درخواستی را بیشتر مورد برسی قرار دهید. از لباس‌هایی که در تن افرادی با اندام شما قرار دارد الگو بگیرید و با کمی تغییر و بهبود آنها را بپوشید. لباس‌های می‌توانند نشان دهنده جهان بینی شما باشند. آنها را دست کم نگیرید.

در مورد استایل و رفتارهای مناسب برای شغل درخواستی جستجو کنید، تحقیق کنید و اطمینان داشته باشید که با رعایت نکات ظاهری و با تکیه بر دانش شما می‌توانید شغل رویایی خود را بدست آورید.

نویسنده: سارااقبالی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.