تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر : 39745

اعلام فهرست مواد ممنوعه سال ۲۰۲۴/ مقابله با دوپینگ با تغییرات جدید

اعلام فهرست مواد ممنوعه سال ۲۰۲۴/ مقابله با دوپینگ با تغییرات جدید

به گزارش ایسنا، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ ابتدای اکتبر هر سال فهرست مواد و روش‌های ممنوعه را سه ماه پیش از سال میلادی جدید به همراه خلاصه‌ای از تغییرات لیست جدید و داروهای برنامه نظارت را منتشر می‌کند. داروهای برنامه نظارت، داروهایی هستند که در واقع ممنوع نبوده ولی از نظر میزان مصرف و

به گزارش ایسنا، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ ابتدای اکتبر هر سال فهرست مواد و روش‌های ممنوعه را سه ماه پیش از سال میلادی جدید به همراه خلاصه‌ای از تغییرات لیست جدید و داروهای برنامه نظارت را منتشر می‌کند.
داروهای برنامه نظارت، داروهایی هستند که در واقع ممنوع نبوده ولی از نظر میزان مصرف و عوارض زیر ذره‌بین وادا قرار دارند تا در صورت مصرف غیرمتعارف یا اثبات عوارض جانبی در فهرست ممنوعه سال های آتی قرار گیرند.
فهرست مواد و روش‌های ممنوعه برای ورزشکاران هر سال توسط گروه کارشناسان وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) در کشورهای مختلف بازنگری شده و از ابتدای ژانویه ۲۰۲۳ (۱۱ دی ۱۴۰۲) اجرایی می‌شود.
این امر از جهت ارائه آموزش مناسب به ورزشکاران، مربیان و نیروهای پشتیبان و شرح تغییرات به ورزش کشورها، مدنظر قرار می‌گیرد.
برای مشاهده متن کامل فهرست داروها و روش های ممنوعه سال ۲۰۲۴ میلادی بر اساس آئین نامه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ که از ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲ در سراسر دنیا، لازم الاجرا خواهد بود،  اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.