تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
کد خبر : 34200

آخرین اخبار از روند «بازگشایی سفارت عربستان در ایران»

آخرین اخبار از روند «بازگشایی سفارت عربستان در ایران»

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار این خبرگزاری که با عنوان شهروند عادی به هتل اسپیناس پالاس مراجعه کرده بود ، قرار است به زودی وسایل مورد نیاز برای انجام کار ادارای و فعالیت‌های عادی سفارت‌خانه عربستان سعودی در تهران به این هتل انتقال داده شود. گفته شده

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار این خبرگزاری که با عنوان شهروند عادی به هتل اسپیناس پالاس مراجعه کرده بود ، قرار است به زودی وسایل مورد نیاز برای انجام کار ادارای و فعالیت‌های عادی سفارت‌خانه عربستان سعودی در تهران به این هتل انتقال داده شود.

گفته شده قرار است سفارت عربستان در آغاز فعالیت خود در تهران، برای مدتی در این هتل فعالیت کند.
یکی از کارکنان این هتل به خبرنگار ایسنا گفت: بر اساس آنچه که ما می‌دانیم دو طبقه از هتل توسط سفارت عربستان در تهران رزرو شده و یک طبقه برای استقرار اعضای سفارت در نظر گرفته شده است.
یکی دیگر از کارکنان این هتل نیز گفت: قرار است در صورت آغاز فعالیت سفارت در هتل، مراجعه‌کنندگان از در دیگر و توسط آسانسوری اختصاصی به محل سفارت مراجعه کنند و مسیر رفت و آمد اقامت‌کنندگان در هتل و مراجعه‌کنندگان به سفارت متفاوت خواهد بود.
یکی دیگر از کارکنان هتل هم به ایسنا گفت: چند نفر در حال فراهم کردن مقدمات بازگشایی سفارت هستند و قرار است به زودی وسایل مورد نیاز برای انجام کار اداری و فعالیت‌های عادی سفارت‌خانه به هتل انتقال داده شود.
حدود یک ماه پیش و در آستانه برگزاری مراسم حج، سفارت ایران در عربستان و کنسولگری کشورمان در جده به صورت رسمی بازگشایی شد.

همچنین در ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان بعد از ۱۷ سال به تهران سفر کرد و در جریان نشست مطبوعاتی مشترک با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود اعلام کرد: به زودی سفارت ما در تهران بازگشایی می‌شود.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز دوشنبه هفته پیش در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران با بیان اینکه مقدمات بازگشایی سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد فراهم شده است، گفت: بر اساس گفته مقامات عربستان سعودی ان‌شاءالله به زودی شاهد این اتفاق خواهیم بود.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.