تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 45814

گزارش ایسنا از پنجمین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور

گزارش ایسنا از پنجمین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، پنجمین روز از جلسات علنی مجلس برای رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه سال آینده کل کشور امروز (شنبه) هفتم بهمن ۱۴۰۲ به ریاست محمد باقر قالیباف رئیس مجلس  تشکیل شد. بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ از یکشنبه اول بهمن ۱۴۰۲ در مجلس آغاز شده است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، پنجمین روز از جلسات علنی مجلس برای رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه سال آینده کل کشور امروز (شنبه) هفتم بهمن ۱۴۰۲ به ریاست محمد باقر قالیباف رئیس مجلس  تشکیل شد.
بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ از یکشنبه اول بهمن ۱۴۰۲ در مجلس آغاز شده است و نمایندگان در سه نوبت کاری  به بررسی این لایحه می‌پردازند.
قرار است با اتمام بررسی بودجه، مجلس شورای اسلامی وارد رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه می‌شود.
در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ در پنجمین روز، نمایندگان مجلس موارد زیر را به تصویب رساندند.
مصوبات
* با تصویب بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای، وزارت راه و شهرسازی را مکلف کردند تا در سال ۱۴۰۳ نسبت به تامین حداقل ۲۰۰ لوکوموتیو و حداقل ۱۰ هزار مینی بوس و اتوبوس اقدام کند.
*‌با تصویب بندهای ب و پ تبصره ۱۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای، برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها را مکلف کردند تا از محل عوارض ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده، سهم سکونت‌گاه‌های غیررسمی واقع در محدوده و خارج از محدوده شهرها را بر اساس جمعیت ساکن، تعیین و صرف محرومیت زدایی و بهسازی همان مناطق نمایند.
* با تصویب بند پ تبصره ۱۱ لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای، شهرداری‌های سراسر کشور و وزارت راه و شهرسازی را مکلف کردند تا مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری و معابر خارج از شهر را حداکثر ۱۵ روز پس از دریافت تقاضای کارور ارائه کنند.
* با تصویب بندهای الف و ب تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای، مقرر شد که تا ۳۰۰ میلیارد تومان از محل بازپرداخت وام‌های شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۴۰۲ به خزانه‌داری کل کشور، به‌عنوان کمک جهت افزایش منابع مالی صندوق‌های رفاه دانشجویی اختصاص یابد.
ادامه دارد…

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.