تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
کد خبر : 35357

کمک بسیار جوامع محلی برای جمع آوری سنبل آبی در تالاب انزلی

کمک بسیار جوامع محلی برای جمع آوری سنبل آبی در تالاب انزلی

رامین آقایی در گفت و گو با ایسنا از ارتقای همراهی جوامع محلی برای بهبود وضعیت تالاب انزلی خبر داد و اظهار کرد: یکی از دغدغه های مهم زیست محیطی تالاب انزلی، وجود سنبل آبی است که جوامع محلی در جمع آوری آن بسیار کمک می کنند. وی افزود: سنبل آبی آسیب زیادی به اقتصاد

رامین آقایی در گفت و گو با ایسنا از ارتقای همراهی جوامع محلی برای بهبود وضعیت تالاب انزلی خبر داد و اظهار کرد: یکی از دغدغه های مهم زیست محیطی تالاب انزلی، وجود سنبل آبی است که جوامع محلی در جمع آوری آن بسیار کمک می کنند.
وی افزود: سنبل آبی آسیب زیادی به اقتصاد جوامع محلی به خصوص حاشیه نشینان تالاب انزلی وارد می کند.
آقایی ادامه داد: از آنجاییکه صومعه سرا شهرستان اول استان در برخورداری از جمعیت گاومیش است، دامداران برای جلوگیری از خسارت روزافزون سنبل آبی به اقتصادشان حفاظت از محیط زیست و مشارکت در جمع آوری این اهریمن بنفش را در اولویت کاری خود قرار داده اند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا خاطرنشان کرد: جوامع محلی علاوه بر جمع آوری سنبل آبی در مقابله با شکارهای غیر مجاز نیز همکاری موثری دارند و هرکجا که شکارچی غیرمجازی را در حال تخلف ببیند، بلافاصله به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع می دهند و این امر رویای شکارچیان غیرمجاز را در صومعه سرا به کابوس تبدیل کرده است.
وی تصریح کرد: زیستگاه های صومعه سرا معمولا محل عبور پرندگان مهاجر هستند و پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی از این منطقه عبور می کنند و به همین دلیل تلاش می کنیم تا محلی امن برای فرودهای موقتی این مهمانان زیبا در شهرستان فراهم کنیم.
آقایی از جمله پرندگان مورد طمع شکارچیان را خوتکاهای پرسفید، طاووسک، قرقاول و… دانست و عنوان کرد: این روزها به صورت موردی شاهد حضور خوتکاهای پرسفید هستیم و جمعیت فرود این پرندگان در سال گذشته نیز مطلوب بوده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.