تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 44101

سلام انگلیس به رکود اقتصادی

سلام انگلیس به رکود اقتصادی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، ارزیابی آمارهای رسمی از رشد تولید ناخالص داخلی انگلیس حاکی از آن است که اقتصاد این کشور در سه ماهه سوم سال جاری رشد منفی را تجربه کرده است. دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرده در حالی که ارزیابی‌های قبلی از صفر بودن رشد اقتصادی این کشور

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، ارزیابی آمارهای رسمی از رشد تولید ناخالص داخلی انگلیس حاکی از آن است که اقتصاد این کشور در سه ماهه سوم سال جاری رشد منفی را تجربه کرده است.
دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرده در حالی که ارزیابی‌های قبلی از صفر بودن رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ نسبت به سه ماهه قبل از آن خبر می‌دادند اما محاسبات دوباره از رشد منفی ۰.۱ درصد اقتصاد انگلیس در همین بازه زمانی حکایت دارد.
از طرفی در سه ماهه دوم شامل ماه‌های آوریل تا ژوئن نیز اقتصاد انگلیس رشد صفر درصدی را به ثبت رسانده است.
عملکرد ضعیف بخش خدمات اصلی‌ترین دلیل منفی شدن رشد اقتصادی انگلیس بوده و حتی رشد ۰.۴ درصدی ساخت و ساز و ۰.۱ درصدی تولید در این کشور را هم بی اثر کرده است.
کارشناسان می‌گویند منفی شدن اقتصاد انگلیس در سه ماهه سوم سال جاری این کشور را در معرض رکود اقتصادی قرار داده است. به طور کلی اگر اقتصاد یک کشور برای دو دوره متوالی سه ماهه رشد منفی را تجربه کند از نظر فنی وارد رکود شده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.