تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 41289

وزیر خارجه اسلواکی: دیگر راه حل نظامی برای اوکراین وجود ندارد

وزیر خارجه اسلواکی: دیگر راه حل نظامی برای اوکراین وجود ندارد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، “یورای بلانار” وزیر خارجه اسلواکی گفت، درحالیکه مقام‌های این کشور مایل به ادامه ارسال کمک‌های بشردوستان به اوکراین هستند اما تامین سلاح برای کی‌یف تنها به طولانی شدن درگیری می‌انجامد. وی با اشاره به اینکه اسلواکی دیگر سلاح به اوکراین نمی‌دهد،

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، “یورای بلانار” وزیر خارجه اسلواکی گفت، درحالیکه مقام‌های این کشور مایل به ادامه ارسال کمک‌های بشردوستان به اوکراین هستند اما تامین سلاح برای کی‌یف تنها به طولانی شدن درگیری می‌انجامد.
وی با اشاره به اینکه اسلواکی دیگر سلاح به اوکراین نمی‌دهد، گفت‌: به راه حل نظامی برای درگیری اوکراین باور نداریم. ما دیگر سلاح به کی‌یف نمی‌دهیم و باید مراقب امنیت خودمان باشیم.
درحالیکه براتیسلاوا پیشتر برای اوکراین تسلیحات و مهمات ارسال می‌کرد،‌ رابرت فیتسو، نخست وزیر جدید اسلواکی قول توقف تمامی این محموله‌ها را داده و گفته که دیگر حتی یک خشاب مهمات هم برای اوکراین نمی‌فرستد و به اتحادیه اروپا نیز تاکید دارد که باید بجای آنکه به تامین سلاح برای کی‌یف مبادرت ورزد، به عنوان یک ایجاد کننده صلح عمل کند.
وزیر خارجه جدید اسلواکی نیز با توجه به این رویکرد دولت فیتسو ادامه داد: ارائه ابتکارعمل‌های صلح در سطح اتحادیه اروپا ضرورت دارد. اسلواکی به دنبال از سرگیری مجدد مذاکرات بین کی‌یف و مسکو است. دو طرف چندین بار همان اوایل درگیری‌ها در اوکراین دیدار برگزار کردند اما این گفت‌وگوها به شکست خورد و دیگر برگزار نشده است.
وزیر خارجه اسلواکی همچنین ادامه داد، دولت از پیشنهادهای صلح از سوی دیگر کشورها از جمله خود اوکراین یا چین و برزیل که پیشتر مطرح شده بود، حمایت می‌کند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.