تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 13689

نبرد انتقامی بلند قامتان با سوریه پس از باخت تاریخی/ ناشناخته مثل قزاق‌ها

نبرد انتقامی بلند قامتان با سوریه پس از باخت تاریخی/ ناشناخته مثل قزاق‌ها

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران فردا (پنج‌شنبه) ۵ اسفند ۱۴۰۰، در نخستین بازی خود از پنجره دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ در حالی به مصاف قزاقستان خواهد رفت که ترکیب چندان کاملی برای حضور در این پنجره ندارد. شاگردان مصطفی هاشمی که در دو بازی پنجره نخست موفق شدند با نتایج ۸۲-۶۶ و

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران فردا (پنج‌شنبه) ۵ اسفند ۱۴۰۰، در نخستین بازی خود از پنجره دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ در حالی به مصاف قزاقستان خواهد رفت که ترکیب چندان کاملی برای حضور در این پنجره ندارد.

شاگردان مصطفی هاشمی که در دو بازی پنجره نخست موفق شدند با نتایج ۸۲-۶۶ و ۱۰۰-۶۴ تیم بحرین را شکست دهند، در این پنجره باید با دو حریف کاملا متفاوت بازی کنند. حریف اول ایران در این پنجره قزاق‌ها هستند و در بازی دوم هم بلند قامتان ایران باید مقابل سوریه نه چندان قدرتمند به زمین بروند.

البته در این میان نکات قابل توجهی هم وجود دارد که این دو بازی را از نظر حساسیت به سطح بالایی می‌رساند. طبق گفته کارشناسان، بسکتبال قزاق‌ها مبتنی بر بازی فیزیکی و پر فشار است و تا حدودی نیز این تیم برای شاگردان هاشمی ناشناخته است. با توجه به اینکه بازیکنان تاثیرگذاری چون بهنام یخچالی و حامد حدادی هم در اختیار تیم ملی نیستند، پیش بینی می‌شود که ملی‌پوشان ایران کار چندان راحتی برابر این تیم نداشته باشند.

بهنام یخچالی که در بوندس‌لیگا آلمان و برای تیم MBC توپ می‌زند، برای حضور در تیم ملی دعوت شد اما در آخرین روزها خبر مثبت شدن تست کرونای او باعث دور ماندن این بازیکن از این پنجره شد؛ ستاره‌ای که در پنجره قبل طبق آمار به دست آمده بهترین بازیکنان ایران بود. حامد حدادی سنتر و فوق ستاره ایران نیز به دلیل پروتکل‌های سخت لیگ چین، تصمیم گرفت از حضور در این پنجره خودداری کند. البته حدادی در پنجره قبل نیز حضور نداشت که البته نبود او قطعا تاثیرات منفی روی عملکرد تیمی شاگردان هاشمی خواهد گذاشت.

اما بازی که شاید رنگ و بوی انتقام هم می‌دهد، دیدار بلند قامتان ایران با تیم ملی سوریه است. پس از باخت عجیب و تاریخی تیم ملی ایران مقابل سوریه در انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی، برای اولین بار پس از آن اتفاق است که بسکتبالیست‌های ایران مقابل این حریف خود قرار می‌گیرند و تا حدودی قصد جبران آن شکست دور از انتظار را دارند که حتی بارها نیز توسط فدراسیون جهانی (FIBA) یک اتفاق تاریخی معرفی شد.

مسلما بر اساس آمار و طبق گفته کارشناسان بسکتبال، تیم ملی ایران از نظر فنی سطح به نسبت بالاتری نسبت به دو حریف خود دارد، اما به هیچ عنوان بازی برابر این دو تیم نمی‌تواند زنگ تفریح باشد که کادرفنی و ملی‌پوشان نیز در آخرین مصاحبه‌های خود به آن اشاره کرده‌اند. با این شرایط، باید دید که بلند قامتان ایران در دو بازی پیش رو که روزهای پنجم و هشتم اسفند به ترتیب با قزاقستان و سوریه دیدار می‌کنند، چه نتایجی را به دست خواهند آورد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.