تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 48706

انجام بازرسی‌های بهداشتی در آستانه نوروز/ کشف مواد غذایی فاسد

انجام بازرسی‌های بهداشتی در آستانه نوروز/ کشف مواد غذایی فاسد

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر جندقی گفت: بازرسان بهداشت محیط از آغاز برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۳ در بازه زمانی ۱۵ لغایت ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ به صورت فعال وضعیت بهداشتی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی را بررسی و نظارت

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر جندقی گفت: بازرسان بهداشت محیط از آغاز برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۳ در بازه زمانی ۱۵ لغایت ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ به صورت فعال وضعیت بهداشتی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی را بررسی و نظارت کردند.
وی با اعلام اینکه ۵۵۷ هزار و ۴۷۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و از چرخه مصرف خارج شد، افزود: در این مدت به طور متوسط ۲۱۵۵ بازرس در روز در قالب ۱۱۳۰ اکیپ بازرسی و نظارتی بر وضعیت بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت داشتند.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: در این مدت ۳۹۱ هزار و ۶۴ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۱۴۱ هزار و ۷۴۱ مورد بازرسی از اماکن عمومی صورت گرفته که ۷۳۲۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت استاندارد و موازین بهداشتی به مراجع قضائی معرفی و ۱۷۵۷ واحد نیز تعطیل شدند.
جندقی گفت: با تجهیز بازرسان بهداشت محیط به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، تعداد ۴۲۰ هزار و ۴۲ مورد سنجش صورت گرفت و تعداد ۶۳۶۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک انجام شد.
طرح سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت که از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است، تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.