تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 48871

هشدار زرد هواشناسی برای اغلب مناطق کشور

هشدار زرد هواشناسی برای اغلب مناطق کشور

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ، بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گرد و خاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده های کوهستانی و گردنه ها و برای پنج‌شنبه (۲ فروردین) در نیمه شرقی خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ، بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گرد و خاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده های کوهستانی و گردنه ها و برای پنج‌شنبه (۲ فروردین) در نیمه شرقی خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و همچنین روز جمعه (۳ فروردین) آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب کرمان، جنوب اصفهان، جنوب یزد، پیش بینی می کند.
روز شنبه (۴ فروردین) نیز گرد و خاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده های کوهستانی و گردنه ها مه گرفتگی برای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، خراسان شمالی، شمال شرق خراسان رضوی و ارتفاعات البرز پیش بینی می شود.
همچنین یکشنبه (۵ فروردین) مجدد آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، غرب و جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، غرب هرمزگان، غرب کرمان درگیر گرد و خاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده های کوهستانی و گردنه ها مه گرفتگی هستند.
از این رو احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتا شدید، کولاک برف و احتمال یخ زنی سطح جاده‌ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.
در همین راستا این سازمان نسبت به پرهیز از سفرهای غیر ضروری به ویژه در گردنه‌های برف گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.
به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.