تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
کد خبر : 4177

هنرمند پیشکسوت خوشنویس درگذشت/ پیام تسلیت معاون هنری

هنرمند پیشکسوت خوشنویس درگذشت/ پیام تسلیت معاون هنری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهانگیر نظام العلما هنرمند پیشکسوت خوشنویسی و خالق لوگوتایپ «روزنامه اطلاعات» چهارشنبه شب ۱۰ شهریورماه درگذشت. نظام العلما متولد ۲۴ اسفند ۱۳۱۳ است که از کودکی خوشنویسی را دنبال کرد و بعد در هنرستان کمال الملک خوشنویسی را

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهانگیر نظام العلما هنرمند پیشکسوت خوشنویسی و خالق لوگوتایپ «روزنامه اطلاعات» چهارشنبه شب ۱۰ شهریورماه درگذشت. نظام العلما متولد ۲۴ اسفند ۱۳۱۳ است که از کودکی خوشنویسی را دنبال کرد و بعد در هنرستان کمال الملک خوشنویسی را فرا گرفت و چند دهه در عرصه خوشنویسی فعالیت کرد.

بر این اساس، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تسلیتی برای درگذشت جهانگیر نظام العلما نوشته است:

«هنر و خوشنویسی در تمام جنبه‌های زندگی جهانگیر نظام العلما جریان دارد و همواره از دریچه هنر و ادبیات و طبیعت جهان هستی را نگریست. از کودکی به خوشنویسی گرایش داشت و با جدیت و علاقه خوشنویسی را در هنر ستان کمال الملک و نزد استادان فراگرفت و تا امروز با عشق و علاقه خوشنویسی کرد و آموزش داد و برای تداوم و تقویت جریان خوشنویسی تلاش کرد. استاد نظام العلما سال‌ها در روزنامه اطلاعات و کیهان خوشنویسی کرد و نشانه و عنوان روزنامه اطلاعات از جمله آثار ماندگار این هنرمند گرانقدر است.

درگذشت هنرمند گرانقدر جهانگیر نظام العلما را به خانواده ارجمندش و جامعه هنری تسلیت می گویم و برای این هنرمند زنده نام و زنده یاد علو درجات را از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.»

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.