تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر : 40398

نایب رئیس فدراسیون والیبال: داورزنی بازنشسته نیست

نایب رئیس فدراسیون والیبال: داورزنی بازنشسته نیست

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت شب شنبه، ۲۹ مهر و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران، با پیشنهاد حذف بند الحاقی ۱ از ماده ۷۸ موافقت کردند. در بند الحاقی ۱- که حذف شد، آمده بود: ریاست فدراسیون‌های ورزشی آماتوری، ریاست کمیته ملی

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت شب شنبه، ۲۹ مهر و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران، با پیشنهاد حذف بند الحاقی ۱ از ماده ۷۸ موافقت کردند.
در بند الحاقی ۱- که حذف شد، آمده بود: ریاست فدراسیون‌های ورزشی آماتوری، ریاست کمیته ملی المپیک و ریاست کمیته ملی پارالمپیک شغل محسوب نمی‌شود و بازنشستگان هم می‌توانند ریاست آنها را عهده‌دار شوند. مضافاً ریاست‌های مذکور از حیث صلاحیت عمومی مشمول مشاغل حساس می‌باشد.
با حذف این بند و ممنوع بودن حضور بازنشسته‌ها در فدراسیون‌های ورزشی، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با توجه به شغل بودن پست ریاست فدراسیون در صورتی که بازنشسته باشد باید در پایان دوره چهارساله از ریاست کنار برود.
اما وحید مرادی نایب رئیس فدراسیون والیبال در واکنش به این موضوع به ایسنا گفت: حداکثر سن ۶۵ سال است اما آقای داورزنی ۶۲ سال دارد و شرایط بازنشستگی را ندارد. در قانون قبلی دستگاه اجرایی مثل وزارت ورزش و جوانان می‌توانست به صلاحدید خود در صورتی که کارمندش ۳۵ سال خدمت را پر کرده باشد، فرد را قبل از ۶۵ سالگی بازنشسته کند اما در قانون جدید این اختیار به خود فرد داده شده است. یعنی اگر شما کارمند هستید شما تصمیم می‌گیرید قبل از ۶۵ سالگی بازنشسته شوید یا صبر کنید ۶۵ سال پر شود و بازنشسته شوید.
مرادی با بیان اینکه داورزنی شرایط بانشستگی را ندارد، مدعی شد: این شبهه‌ای است که متاسفانه برخی از کاندیداهای ریاست والیبال با توجه به نزدیک بودن انتخابات مطرح کرده‌اند تا شائبه ایجاد کنند. آقای داورزنی ۶۲ سال دارد، بازنشسته نیست و قرار هم نیست بازنشسته شود.
او در واکنش به اینکه طبق نامه‌ای که به امضای برنا فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان رسیده بود داورزنی از تاریخ اول دی ماه ۱۴۰۱ بازنشسته محسوب می‌شود، گفت: این شیطنتی بود که برخی در وزارت ورزش انجام دادند. به همین دلیل هم جلوی آن را گرفتند. موضوع دیگری منع قانونی ایجاد کرده بود که ربطی به بازنشستگی نداشت و با دستور مقامات، مساله حل شد. آقای داورزنی هم به کارش ادامه داد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.