تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 39828

حفظ امنیت مردم و برخورد قاطع با فساد در دستور کار ویژه دادگستری مازندران

حفظ امنیت مردم و برخورد قاطع با فساد در دستور کار ویژه دادگستری مازندران

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در نشست فصلی رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان که با بیان اینکه قضات و کارکنان دادگستری استان رسالت مهم و سنگین رسیدگی به دعاوی را جهادگونه در دستور کار خود دارند، اظهار کرد: آمارها و شاخص های موجود نشان

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در نشست فصلی رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان که با بیان اینکه قضات و کارکنان دادگستری استان رسالت مهم و سنگین رسیدگی به دعاوی را جهادگونه در دستور کار خود دارند، اظهار کرد: آمارها و شاخص های موجود نشان دهنده عملکرد مطلوب دادگستری استان در سطح کشور است.
رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به در پیش بودن انتخابات به عنوان یک رخداد مهم و تاثیرگذار، تاکید کرد: قطعاً قضات و کارکنان دادگستری استان مازندران در راستای وظایف قانونی خود بر چهار حوزه سلامت، امنیت، میزان مشارکت و نحوه رقابت های انتخاباتی نظارت دقیق خواهند داشت.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری خاطرنشان کرد: حفظ و ارتقای امنیت و آسایش عمومی مردم و برخورد با انواع مفاسد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به عنوان یک برنامه و راهبرد مهم مورد توجه ویژه بوده و در دستور کار دادگستری استان قرار دارد.
رئیس کل دادگستری استان مازندران همچنین بر صدور آرای مستدل، مستند و موجه توسط قضات محاکم قضایی استان تاکید کرد.
این مسئول بر اهمیت صلح و سازش در پرونده ها تاکید و اظهار کرد: رؤسای حوزه های قضایی استان مازندران توجه ویژه به ایجاد صلح و سازش در محاکم را مدنظر قرار دهند.
وی همچنین اجرای کامل و دقیق برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ را توسط رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی مازندران خواستار شد و افزود: همکاران با استعانت از خداوند متعال همه توان حوزه قضایی متبوع خود را برای اجرای درست و کامل این برنامه بکار گیرند.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری با تاکید بر لزوم توجه ویژه به تعیین تکلیف پرونده های مسن در حوزه های قضایی، خاطرنشان کرد: پرداختن به پرونده های معوق باید در اولویت اقدامات همکاران محترم قرار گیرد.

وی ادامه داد: پرونده های مهم و کثیرالشاکی نیز باید با نهایت دقت و رعایت تمام ضوابط و مقررات قانونی و سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری استان مازندران تصریح کرد: باید از تجدید بی مورد و بی جهت اوقات و اطاله دادرسی در محاکم قضایی استان جداً اجتناب شود.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری برخورد قاطع و قانونی با اشرار، سارقان و قاچاقچیان و صدور احکام متناسب در محاکم قضایی استان را مورد توجه قرار داد و گفت: احکام صادره باید به‌هنگام و به موقع اجرا شود.
وی بر لزوم حسن خُلق، برخورد مناسب و تکریم مراجعان به حوزه های قضایی استان مازندران تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری همچنین با قدردانی از تعامل و همراهی مجموعه سپاه کربلای استان با دستگاه قضایی استان، ارتباط مطلوب مجموعه سپاه و دستگاه قضایی را در ارتقای عملکردها حوزه های مختلف بسیار مفید و موثر برشمرد و افزود: کارکنان دادگستری استان در حوزه عدالت، بسیجی وار و جهادگونه تلاش می کنند تا شاهد امیدافزایی در سطح استان باشیم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.