تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
کد خبر : 33859

۱۴ کشته و ده‌ها زخمی در درگیری ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان

۱۴ کشته و ده‌ها زخمی در درگیری ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در اثر این درگیری‌ها علاوه بر کشته شدن ۱۴ سودانی، بیش از ۲۲۰ تن زخمی شدند. کمیته‌های دهگانه مقاومت در جنوب خارطوم اعلام کردند، نیروهای واکنش سریع یک خانواده را به گروگان گرفته و اعلام کرده‌اند، در ازای دریافت پول آنها را

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در اثر این درگیری‌ها علاوه بر کشته شدن ۱۴ سودانی، بیش از ۲۲۰ تن زخمی شدند.
کمیته‌های دهگانه مقاومت در جنوب خارطوم اعلام کردند، نیروهای واکنش سریع یک خانواده را به گروگان گرفته و اعلام کرده‌اند، در ازای دریافت پول آنها را آزاد می کنند.
ساکنان خارطوم گفتند، صبح امروز صدای حمله توپخانه سنگین علیه اهداف نیروهای واکنش سریع را شنیدند و بعد هم برای چند دقیقه تیراندازی شد.
پیش از این نیروهای واکنش سریع اعلام کردند که مقر ریاست نیروهای ذخیره مرکزی و اردوگاه عوض خوجلی واقع در جنوب خارطوم را به تسلط خود درآوردند.
نیروهای ذخیره مرکزی سودان، وابسته به پلیس هستند که تحت نظارت مستقیم وزارت کشور قرار دارند. این نیروها بیش از بقیه یگان‌های پلیس آموزش دیده، واجد شرایط و مسلح شده‌اند، زیرا وظایف امنیتی کیفی را به ویژه در جاده‌ها و مراکز حیاتی کشور انجام می‌دهند.
نیروی ذخیره مرکزی در سال ۱۹۷۴ در میان دیگر یگان‌های پلیس سودان تاسیس شد و حدود ۸۰ هزار نظامی دارد که در تمامی استان های سودان مستقر هستند اما بیشترین تعداد آنها در خارطوم حضور دارند.
نیروهای ذخیره مرکزی در کنار گروه های نظامی متشکل از ارتش سودان و سرویس اطلاعات در سال ۲۰۰۸ در مقابله با حمله جنبش عدالت و برابری شرکت داشتند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.