تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر : 11711

اعتراض کودتاچی مالی به تحریم‌های اقتصادی آفریقا

اعتراض کودتاچی مالی به تحریم‌های اقتصادی آفریقا

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، از زمانی که اکثر کشورهای عضو این اتحاد منطقه‌ای غرب آفریقا پروازهای تجاری خود به کشور مالی را به حالت تعویق درآورده‌اند، این کشور جنگ‌زده یک شاهراه حیاتی مهم از سوی کشور همسایه خود، یعنی “گینه” به دست آورد. در گینه نیز یک شورای نظامی مشابه در

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، از زمانی که اکثر کشورهای عضو این اتحاد منطقه‌ای غرب آفریقا پروازهای تجاری خود به کشور مالی را به حالت تعویق درآورده‌اند، این کشور جنگ‌زده یک شاهراه حیاتی مهم از سوی کشور همسایه خود، یعنی “گینه” به دست آورد. در گینه نیز یک شورای نظامی مشابه در سال گذشته قدرت را به دست گرفت. مقامات گینه گفتند که مرزهایشان را به روی مالی باز گذاشته و به این کشور محصور در خشکی، اجازه دسترسی به یک بندر دریایی را می‌دهند.

آسیمی گویتا، رهبر کودتای جمهوری مالی که در یک بازه زمانی ۹ ماهه، دو بار کودتا کرد، اخیرا به شهروندان کشورش وعده آینده اقتصادی خوب را داده است.

او در تلویزیون دولتی این کشور گفت: نگرانی‌هایی در مورد عواقب این اقدامات وجود دارد، اما من به شما تضمین می‌دهم که ما در حال اتخاذ اقداماتی برای مقابله با این چالش‌ها هستیم.

همچنین در ۹ ژانویه، اتحاد منطقه‌ای غرب آفریقا اعلام کرد که در حال فعال‌سازی نیروهای آماده‌باش نظامی “جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا” است و اشاره کرد که اگر شورای نظامی کشور مالی به نادیده گرفتن درخواست‌های جامعه بین‌الملل برای برگزاری انتخابات دموکراتیک ادامه دهد، با مداخله نظامی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.