تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 46322

مدال نقره‌ای با عیار طلا برگ زرینی دیگر در تاریخ بدمینتون دختران ایران

مدال نقره‌ای با عیار طلا برگ زرینی دیگر در تاریخ بدمینتون دختران ایران

سی و دومین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون فجر برای بدمینتون ایران تنها با مدال نقره تاریخی تیم دو نفره بانوان با ترکیب «پریا اسکندری و رومینا تاجیک» به پایان رسید. «پریا اسکندری و رومینا تاجیک» در مرحله یک هشتم نهایی با غلبه بر تیم قدرتمند هند به نیمه نهایی مسابقات صعود کردند و در

سی و دومین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون فجر برای بدمینتون ایران تنها با مدال نقره تاریخی تیم دو نفره بانوان با ترکیب «پریا اسکندری و رومینا تاجیک» به پایان رسید.
«پریا اسکندری و رومینا تاجیک» در مرحله یک هشتم نهایی با غلبه بر تیم قدرتمند هند به نیمه نهایی مسابقات صعود کردند و در مرحله نیمه نهایی تیم ملی کشور مکزیک را از گردونه مسابقات حذف کرده و راهی فینال شدند.
اسکندری و تاجیک در حالی به این موفقیت دست یافتند که تمامی شرکت کنندگان رقابت‌های فجر همگی حائز رنکینگ زیر ۱۰۰ جهان بوده و جز قدرتمندترین‌های جهان بدمینتون محسوب می‌شوند.
در مرحله نمیه نهایی نیز ترکیب اسکندری و تاجیک تیم ملی مکزیک را با ترکیب «هارامارا گیتان و سابرینا سولیس» که دارای رنکینگ ۶۴ است، با نتیجه دو بر یک (۲۱ بر ۱۱، ۱۱ بر ۲۱ و ۲۱ بر ۱۵) شکست دادند و فینالیست فجر شدند.
تیم پریا اسکندری و رومینا تاجیک پس از صعود به فینال دوبل زنان مقابل «ژاکلین و سامیا لیما از برزیل» قرار گرفتند و در دو گیم و با نتایج ۲۱ بر ۱۴ و ۲۱ بر ۱۱ مغلوب شدند.
دختران نقره ایی بدمینتون ایران در حالی مقابل تیم برزیل باختند که در جدول اصلی همین رقابت ها یک بار دیگر مقابل آنها قرار گرفته بودند.
هرچند که دختران ایران مقابل تیم قدرتمند برزیل دو بر صفر مغلوب شدند اما با کسب این مدال برگ زرینی دیگر را وارد تاریخ بدمینتون ایران کردند.
به این ترتیب پرونده رقابت های بین المللی بدمینتون فجر برای بدمینتون ایران با یک افتخار تاریخی و بزرگ بسته شد.
رده بندی دو بخش پسران و دختران به شرح زیر است:
سینگل (انفرادی) زنان: مقام اول: لو سین یان (هنگ کنگ ) مقام دوم: تسنیم میر (هندوستان) مقام سوم مشترک: جولیانا ویانا ویرا (برزیل) و جنجیرا استادلمن (سوئیس)
دوبل (دو نفره) زنان: مقام اول: ژاکلین و سامیا لیما(برزیل) مقام دوم: پریا اسکندری و رومینا تاجیک (ایران) مقام سوم مشترک: آمی آکرمن و دیدره لارن (آفریقای جنوبی) – هارامارا گایتان و سابرینا سولیس (مکزیک)
سینگل (انفرادی) آقایان: مقام اول: گوین های دانگ (ویتنام) مقام دوم: ساتیش کومار (هند) سوم مشترک: ویرن نتاسینگ (سریلانکا) و آیوش شتی (هند)
دوبل (دو نفره) مردان: مقام اول: کریشنا پراساد و سای پراتیک (هند) مقام دوم: جاب کاستیلو و لوئیس آرماندو (مکزیک ) مقام سوم مشترک: کوین لی و الکساندر لیندرمن (کانادا) و ایوان روسف و ایلیان استوینف (بلغارستان)
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.