تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر : 19865

درستکار: روز انتخابی، پیروزی کشتی را شاهد بودیم

درستکار: روز انتخابی، پیروزی کشتی را شاهد بودیم

به گزارش ایسنا،  پژمان درستکار در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس مدال آوران المپیک در مورد نظر خود نسبت به نتایج انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، بیان کرد: مسابقه انتخابی همان طور که مردم شاهد بودند، خوب بود. وزیر ورزش هم تایید کرد که از انتخابی لذت برده است. در چند سال گذشته چنین انتخابی

به گزارش ایسنا،  پژمان درستکار در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس مدال آوران المپیک در مورد نظر خود نسبت به نتایج انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، بیان کرد: مسابقه انتخابی همان طور که مردم شاهد بودند، خوب بود. وزیر ورزش هم تایید کرد که از انتخابی لذت برده است. در چند سال گذشته چنین انتخابی نداشتیم. انتخابی واقعی بین مدعیان بود. بدون تبعیض، چرخه خوبی تعریف شد. جامعه ورزش و کشتی لذت بردند. هر چه مسابقات انتخابی با حضور بزرگان کشتی و مردم برگزار شود، اقبال به سمت کشتی بیش‌تر می‌شود. مردم مطالبه دارند کشتی نفراتی چون قاسم پور، یزدانی و زارع را در داخل ایران ببینند.

او در مورد اتفاقاتی که در پایان مسابقه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد رخ داد و تماشاگران به سمت تشک کشتی هجوم بردند، گفت: جنبه مثبت این اتفاق، شور و اشتیاق و علاقه مردم به کشتی بود. این نشان می‌دهد کشتی بین مردم خواستگاه و جایگاه  خاصی دارند که حاضرند جان خودرا به خطر بیندازند. روز یک‌شنبه  ثابت شد که کشتی جایگاه بزرگی بین مردم دارند ولی از لحاظ انضباطی، نیاز به مراقبت‌های بیش‌تری بود تا خدایی نکرده اتفاقی برای قهرمانان نیفتد. هماهنگی‌ها باید بهتر انجام شود تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم. در کل کشتی جذابیت خودش را برای مردم داشته و دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که اتفاقی برای او حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور رخ نداد؟ تاکید کرد: مصدومیت جزیی بود ولی دوست ندارم راجع به آن صحبت کنم چون جذابیت انتخابی زیاد بود و نمی‌خواهم حاشیه به متن غلبه کند. مردم هم علاقه‌مند بودند و می‌خواستند با قهرمانان عکس بگیرند. این باعث افتخار است. من همه این اتفاقات را به فال نیک می‌گیرم و به نظرم یک‌شنبه روز پیروزی کشتی بود.

درستکار در مورد این که برای دو وزن قرار است در مسابقات تونس انتخابی برگزار کنند، گفت: ما چرخه‌ای اعلام کرده بودیم و خارج از چرخه کاری انجام ندادیم. در برخی وزن‌ها شاید نیاز باشد کشتی‌گیران ملی پوش با توجه به موفقیتی دارند در عرصه بین‌المللی ارزیابی شوند و چیزی از خودمان در نیاوردیم و تصمیم بر این شد نفراتی که خودشان را به این مرحله رساندند، با انتخابی در خارج از کشور مشخص شوند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به پرسش دیگری که چرا تعیین ترکیب تیم ملی کشتی برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی زمان زیادی برده است؟ گفت: چرخه انتخابی برای مسابقات جهانی ارجح بر هر چیزی است. تاریخ انتخابی مشخص بود. می‌خواستیم نفراتی برای جهانی انتخاب کنیم که از دل آن‌ها برای کشورهای اسلامی هم نفرات انتخاب شوند. ۲۷ همین ماه در چهار وزن انتخابی داریم و تکلیف ۲ وزن هم در تونس مشخص می شود و در نهایت در ۲۸ تیر ترکیب کشورهای اسلامی را مشخص می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.