تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر : 22446

خرما کبکاب خشت داردان

خرما کبکاب خشت داردان

جنوب کشور مهد تنوع بی شماری از انواع خرما های موجود در ایران است. خرما کبکاب یکی از مهمترین فراوان ترین ارقام خرما در جنوب کشور است که به دلیل شرایط آب و هوایی رشد مناسبی در این قسمت از خاک کشورمان دارد. این رقم از خرما یکی از باکیفیت ترین گونه های خرمای ایران

جنوب کشور مهد تنوع بی شماری از انواع خرما های موجود در ایران است. خرما کبکاب یکی از مهمترین فراوان ترین ارقام خرما در جنوب کشور است که به دلیل شرایط آب و هوایی رشد مناسبی در این قسمت از خاک کشورمان دارد.

این رقم از خرما یکی از باکیفیت ترین گونه های خرمای ایران است که با استانداردهای بالا تولید و میزان ماندگاری بسیار خوبی در شرایط محیطی مختلف دارد. در این مقاله می خواهیم به بررسی میزان خرید خرمای کبکاب در کشور بپردازیم.

خرما کبکاب دارای طعم شیرین و لذت بخشی است که میزان قند آن نسبت به خرما های دیگر به اندازه بوده و به همین دلیل است که بسیاری از افراد به دنبال تهیه این نوع خرما هستند ضمن اینکه میزان خرید و فروش این محصول در بازار بالا می باشد.

جنوب کشور زادگاه اصلی خرما کبکاب بوده و کشاورزان، باغات و نخلستان های فراوانی را برای کاشت این خرما اختصاص داده‌اند، به همین دلیل است که در زمان فصل برداشت میزان بالایی از این محصول چیده شده و به بازارهای مختلف ارائه می گردد چنانچه شما تمایل به شناخت بیشتر این خرمای خوشمزه و دلچسب هستید می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه نموده و مقالات تخصصی ما را در این زمینه مشاهده نمایید.

طبق آمار موجود مردم ایران خرما کبکاب را به دلیل طعم خوب و قیمت مناسب، خریداری و مورد استفاده قرار می دهند. میزان خرید و فروش این محصول در جنوب و بسیاری از شهرهای ایران بسیار بالا است، به نحوی که آن را در بسته بندی های متفاوت و با وزنه های مختلفی می توان در بازار پیدا کرد.

دلیل استقبال گسترده مردم از این محصول به خاطر مراکز متعدد فروش و در دسترس بودن این مراکز همچنین میزان بالای تولید در کشور است که طبق بررسی‌ های انجام شده بالاترین میزان خرید و فروش در بازارهای مختلف را به خود اختصاص داده است.

خرما کبکاب خشت

از فراوان ترین خرماهای جنوب کشور می توان خرما کبکاب خشت شیره دار را نام برد. خرما به دلیل خواص فراوانی که برای بدن انسان دارد سفارش بسیار به مصرف آن شده است. از خواص خرما کبکاب فشار خون را تنظیم می کند چون خون را رقیق می نماید. خرما غنی از آهن است و برای رفع کم خونی مفید است. انرژی که از خوردن خرما به بدن می رسد آن قدر زیاد است که به آن بمب انرژی لقب داده اند. مواد مغذی خرما برای سیستم ایمنی بدن انسان، رشد مو، سلامت پوست، درمان مشکلات روده و جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی لازم است.

خرما التهابات مغزی را می کاهد در نتیجه مانع بروز آلزایمر و بیماری فراموشی می شود. کسانی که حساسیت فصلی دارند حتما خرما کبکاب خشت مصرف کنند تا از آلرژی آزاردهنده فصلی رها شوند.

این خرما از بهترین نوع خرمای صادراتی ایران است. شیرینی شیره خرما آن کم است و دل را نمی زند در نتیجه، مطلوب بسیاری از کشورهای جهان است. شکل آن بیضی است و هم چنین بافتی نیمه خشک دارد.

خرما کبکاب داردان

یکی از بهترین خرماها، خرمای رطب سطلی است که طعم و رنگ بی نظیری دارد و فوق العاده شیرین و خوشمزه است.
خرما ها در بسته بندی های متنوعی قرار دارند که بعضی از آن ها در جعبه های کارتونی کوچک و بعضی بزرگ و معمولا در سطل های زیبای دسته دار و درب دار پلاستیکی و غیره بسته بندی می شوند که وزن های آن ها نیز با هم متغییر هستند

برای خرید بهترین خرما کبکاب داردان بسته بندی باید به نوع خرما ها دقت داشت که آن ها خشک نباشند و زیاد بهم چسبیده و له شده نباشند، روی آن ها شکرک نزده باشد و طعم و بوی بد و ترشی نداشته باشد، دانه های درشت و سیاه رنگ و سالمی داشته باشند.

گاها بعضی از تولید کنندگان و پخش کنندگان خرما ها را با چند نوع خرمای دیگر مخلوط می کنند و ته ظرف می چینند و بالا و قسمت های رویی را گلچین و یکدست می سازند و مشتریان را گمراه می کنند در خرید این خرما توجه داشته باشید.

پلاستیک پر از خرما را از ظرف کارتونی آن در آورده و به قسمت زیر آن نگاهی بیندازید، تا قسمت های زیری از خرماهای پلاسیده و خراب تهیه نشده باشند.

همچنین در خریدن آن ها می توانید به خرما های با شیره زیاد و متوسط و شیره ی کم نیز دقت کنید که هر گروه را که باب میلتان است خریداری نمایید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.