تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
کد خبر : 36740

«اکوواس» مداخله نظامی در نیجر را آغاز می‌کند

«اکوواس» مداخله نظامی در نیجر را آغاز می‌کند

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، بلوک اکوواس در بیانیه‌ای عنوان کرد: کمیته روسای ستاد دفاع فعالیت نیروهای آماده‌باش را جهت احیای نظم قانون اساسی در نیجر آغاز کرده است. این کمیته امروز (پنجشنبه) و جمعه در آکرا، غنا جهت نهایی‌سازی استقرار نیروها تشکیل جلسه خواهد داد. راشاتودی نوشت، این بلوک چند روز

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، بلوک اکوواس در بیانیه‌ای عنوان کرد: کمیته روسای ستاد دفاع فعالیت نیروهای آماده‌باش را جهت احیای نظم قانون اساسی در نیجر آغاز کرده است. این کمیته امروز (پنجشنبه) و جمعه در آکرا، غنا جهت نهایی‌سازی استقرار نیروها تشکیل جلسه خواهد داد.
راشاتودی نوشت، این بلوک چند روز پیش استقرار «نیروهای آماده‌باش» را جهت «احیای نظم قانون اساسی» در نیجر تایید کرده بود.
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در این خصوص گفت، ایالات متحده از حمله احتمالی کشورهای غرب آفریقا به نیجر پشتیبانی و یا مخالفت نخواهد کرد.
در ۲۶ ژوئیه، رهبران نظامی در نیجر برکناری محمد بازوم، بسته شدن مرزها، برقراری مقررات منع آمد و شد، تعلیق قانون اساسی و همچنین ممنوعیت احزاب سیاسی را اعلام کردند. در ۲۸ ژوئیه، آن‌ها گفتند «ژنرال عبدالرحمان شیانی» فرمانده گارد ریاست جمهوری نیجر، رهبر موقت و رئیس «شورای ملی موقت برای حفاظت از میهن» شده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.