تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 42376

قند مصرفی سالمندان باید فیبردار باشد

قند مصرفی سالمندان باید فیبردار باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور رضایی، در گفت‌وگو با رادیو سلامت افزود: سالمندان مانند سایر گروه‌های سنی، نیاز به مصرف پروتئین، کربوهیدرات و چربی دارند. این افراد باید پروتئین با کیفیت مصرف کنند. وی ادامه داد: جذب مواد مغذی در دوران سالمندی کاهش می‌یابد. در غذاهایی گیاهی به علت داشتن فیبر جذب املاح پایین‌تر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور رضایی، در گفت‌وگو با رادیو سلامت افزود: سالمندان مانند سایر گروه‌های سنی، نیاز به مصرف پروتئین، کربوهیدرات و چربی دارند. این افراد باید پروتئین با کیفیت مصرف کنند.
وی ادامه داد: جذب مواد مغذی در دوران سالمندی کاهش می‌یابد. در غذاهایی گیاهی به علت داشتن فیبر جذب املاح پایین‌تر است. بنابراین افراد باید از غذاهای گیاهی و حیوانی استفاده کنند.
رضایی به افزایش مصرف مایعات در سالمندان اشاره و تصریح کرد: این افراد بهتر است مایعات را از طریق مصرف انواع سوپ، آش ها خورش‌ها و شیر و میوه و سبزی تأمین کنند؛ چون مصرف آب به تنهایی نمی‌توانند تأمین کنند املاح مورد نیاز بدن باشد.
وی با تاکید بر اینکه قند مصرفی در سالمندان باید قند فیبردار باشد، گفت: غلات کامل، فرد را دچار نوسان قند خون نمی‌کند، و قند ساده موجود در میوه‌ها به این افراد کمک می‌کند. قند موجود در سیب زمینی جو و ذرت به تثبیت قند خون کمک می‌کند.
این دکترای تغذیه با تاکید بر مصرف روزانه تخم مرغ ادامه داد: تمام غذاهای حیوانی ویتامین b۱۲ دارند. این ویتامین از انتهای روده جذب می‌شود و افراد سالمند که دچار آن هستند ممکن است به کم خونی کشنده دچار شوند.
وی به کسانی که دچار یبوست هستند، توصیه کرد: رعایت این نکات در این افراد کمک کننده است. اول تحرک بدنی، و دوم مصرف مایعات به جز چای، و سوم مصرف غذاهای حاوی فیبر اگر این روش‌ها مؤثر واقع نشد از جایگزین کردن روغن زیتون به جای سایر روغن‌ها دمنوش گل محمدی و گلاب و زنجبیل کمک بگیرند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.