تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 20455

افزایش قابل توجه نرخ بهره در آمریکا

افزایش قابل توجه نرخ بهره در آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر فدرال رزرو آمریکا امیدوار است بار دیگر بتواند تورم را بدون ایجاد انقباض اقتصادی کاهش دهد، در حالی که انتظار می‌رود چهارشنبه آینده افزایش قابل توجهی در نرخ‌های بهره کلیدی را تصویب کند، اما متعادل کردن این دو رویکرد فرآیندی حساس خواهد بود. جولی اسمیت، استاد اقتصاد در دانشگاه لافایت درایتون،

به گزارش خبرگزاری مهر فدرال رزرو آمریکا امیدوار است بار دیگر بتواند تورم را بدون ایجاد انقباض اقتصادی کاهش دهد، در حالی که انتظار می‌رود چهارشنبه آینده افزایش قابل توجهی در نرخ‌های بهره کلیدی را تصویب کند، اما متعادل کردن این دو رویکرد فرآیندی حساس خواهد بود.

جولی اسمیت، استاد اقتصاد در دانشگاه لافایت درایتون، پنسیلوانیا، به خبرگزاری فرانسه گفت: «آنها می‌خواهند با تلاش برای جلوگیری از کاهش تورم، به آنچه «فرود نرم» می‌گویند دست یابند.

وی افزود: سوال این است که آیا آنها می‌توانند به این مهم برسند و این سوالی است که پاسخ به آن در مرحله فعلی دشوار است.

کمیته پولی بانک مرکزی آمریکا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه‌ای برگزار می‌کند و طی آن افزایش جدیدی در نرخ‌های بهره که در حال حاضر بین ۱.۵۰ تا ۱.۷۵ درصد متغیر است را تصویب خواهد کرد. اما این کاهش عمدی فعالیت اقتصادی نباید آنقدر شدید باشد که بر اقتصاد، به ویژه بازار کار تأثیر منفی بگذارد.

به نظر می‌رسد در مورد فرض افزایش سه چهارم امتیازی (۷۵ واحد پایه) اتفاق نظر وجود دارد که برابر با افزایشی است که کمیته در آخرین جلسه خود در اواسط ژوئن تصویب کرد و بالاترین میزان از سال ۱۹۹۴ است.

اما جولی اسمیت گفت: “من فکر می‌کنم که آنها نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه افزایش خواهند داد، اما فدرال رزرو همچنان می‌تواند ما را شگفت زده کند.”

کریستوفر والر، یکی از اعضای هیئت حکام فدرال رزرو، اخیراً احتمال افزایش یک واحدی (۱۰۰ واحد پایه) را گزارش کرده است.

اسمیت معتقد بود که اعضای کمیته پولی «احتمالاً درباره این فرضیه بحث خواهند کرد، فقط به این دلیل که اعداد تورم در ایالات متحده بسیار بد باقی مانده است».

در واقع بازار املاک و مستغلات به دلیل قیمت گزاف ملک و افزایش نرخ بهره به شدت کاهش یافته است. با این حال، کارمندان هنوز هزاران پیشنهاد برای مشاغلی دریافت می‌کنند که نمی‌توان آنها را پر کرد و با وجود حجم بالای فروش به دلیل نرخ تورم، مصرف همچنان بالاست.

منبع : مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.