تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر : 36157

شگفتی‌سازیم و صعود دور از انتظار نیست

شگفتی‌سازیم و صعود دور از انتظار نیست

مجید رحیمی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، پیش از آغاز مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان و دیدار با عربستان، تنها حریف آسیایی ایران، اظهار کرد:‌ پس از صعود تاریخی به جمع ۱۶ تیم برتر جهان، در دیدار اول به مصاف عربستان خواهیم رفت. این تیم تا این مرحله پیش آمده و نشان‌دهنده این است که تیم

مجید رحیمی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، پیش از آغاز مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان و دیدار با عربستان، تنها حریف آسیایی ایران، اظهار کرد:‌ پس از صعود تاریخی به جمع ۱۶ تیم برتر جهان، در دیدار اول به مصاف عربستان خواهیم رفت. این تیم تا این مرحله پیش آمده و نشان‌دهنده این است که تیم منسجم و قوی‌ای دارند. در مسابقات آسیایی بحرین نیز با آن‌ها بازی نفس‌گیری داشتیم که به وقت اضافه کشیده شد تا بتوانیم برنده از زمین خارج شویم و به فینال برسیم. 
وی افزود: کادر عربستان به کلی عوض شده و از خارجی‌ها استفاده می‌کنند. ۳ بازیکن جدید نیز اضافه شدند که آنالیز کافی از آن‌ها کرده‌ایم. بازی بسیار مهم و حیثیتی با آن‌ها داریم. به هر حال از بازی‌های آسیایی زخم‌خورده‌اند و می‌آیند که هر چه دارند رو کنند.
رحیمی‌زاده پیش‌بینی صعود به جمع ۸ تیم را زود دانست و ادامه داد: در این مرحله ۲ امتیاز مرحله قبل و بازی‌ها بسیار اهمیت دارند و زود است که از صعود به مرحله بعد حرف بزنیم. باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. ما نیز تیم دست‌وپا بسته‌ای نیستیم و برای بازی خوب به میدان می‌رویم. همه بازی‌ها سخت‌اند و بازی آسانی وجود ندارد. دو بازی سخت برابر سوئد و جزایر فارو داشتیم که پس از پیروزی در برابر فارو به عنوان اولین تیم آسیایی برنده برابر تیم اروپایی توسط سایت فدراسیون جهانی معرفی شدیم.
او تاکید کرد: بازیکنانم روند و عملکرد خوبی داشتند و امیدوارم در ۲ بازی پیش رو نیز ادامه داشته باشد و روز به روز بهتر شویم.
سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان صعود به جمع ۸ تیم را دور از انتظار ندانست و گفت: شاید این مورد نیز با لطف خدا و تلاش بازیکنان محقق شود. تا همین جا هم بازیکنانم عالی بودند و از آن‌ها برای خودباوری و تاریخ‌سازی‌شان ممنونم.
رحیمی‌زاده یادآور شد: پس از حدود ۱۴ سال و ۴ دوره جواز حضور در بازی‌های جهانی را کسب کردیم و با پشتیبانی‌هایی که از سوی فدراسیون شد در فینال آسیا خوش درخشیدیم.
او توضیح داد: قرعه‌ای که در مسابقات قهرمانی جهان به تیم ما خورد، قرعه سختی بود. سوئد به عنوان نایب قهرمان جهان و در تمام دوره‌ها حضور داشته است. جزایر فاوی نیز به تازگی از دانمارک جدا شده و سبک و سیاق بازیشان اروپایی است. پیش از این بازی‌ها شانس فینال را به سوئد و شانس حضور در ۸ تیم را به جزایر فاوی و ستاره‌هایش دادند. اما ما توانستیم از سوئد یک امتیاز بگیریم با اینکه حتی می‌توانستیم برنده باشیم. همین یک امتیاز هم عالی بود و به گفته فدراسیون جهانی شگفتی اول رقابت‌ها را رقم بزنیم.
رحیمی‌زاده اضافه کرد: بازی با جزایر فارو با توجه به آنالیز آن‌ها از بازی ما با سوئد، فشار زیادی در نیمه اول و ۱۵ دقیقه اول نیمه دوم به پا وارد شد، اما با تغییر تاکتیک و استفاده از پاورپلی به نتیجه رسیدیم. البته ریسک پاورپلی خیلی بالا است، اما خداراشکر با این تغییر تاکتیک نه تنها گل‌ها عقب مانده را جبران کردیم، بلکه پیروز شدیم.
سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر زیر سوال بردن موفقیت تیم ملی در رقابت‌های جهانی، خاطرنشان کرد: افرادی به‌عنوان دلواپسان ورزش که در همه رشته‌های ورزشی هستند و کارشان تخریب است، پس از برد ما گفتند جزایر فارو تیم ناآشنایی است. این در حالی است که بازیکنان این تیم همان بازیکنان جدا شده از دانمارک بودند و با اینکه کشور کوچکی دارند، اما چیزی از ارزش‌های هندبالی و کیفی آن‌ها کم نشده است. صاحب سبک بوده و هستند و ۲ بازیکن در بنداسلیگا دارند. حتی در روز سوم مسابقات جزایر فارو توانست سوئد را ببرد تا قدرت آن‌ها به همه نشان داده شود. پیروزی برابر این تیم کار هر کسی نبود و بچه‌های خوب تیم ملی نوجوان به خودباوری رسیدند و امیدوارم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.
رحیمی‌زاده اضافه کرد: توانستیم به صدر گروه برسیم و سوئد مدعی از صعود به مرحله بعد بازماند.به همراه جزایر فارو و با ۲ امتیاز از بازی رو در رو به جمع ۱۶ تیم صعود کردیم تا به مصاف آلمان و عربستان برویم. آلمان به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر گروه این مرحله، ایران در رده دوم و جزایر فارو و عربستان به ترتیب سوم و چهارم هستند. البته مهم نتیجه بازی‌ها است.
به گزارش ایسنا، شاگردان محید رحیمی‌زاده در نخستین دیدار مرحله اصلی رقابت‌های قهرمانی جهان، پس از صعود تاریخب به جمع ۱۶ تیم برتر جهان، از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به مصاف عربستان خواهند رفت تا پیروزی رقابت‌های آسیا را تکرار کنند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.