تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
کد خبر : 37383

رسانه‌های عبری: اسرائیل نگران تنش در جولان در پی راه‌اندازی دوباره توربین‌ها است

رسانه‌های عبری: اسرائیل نگران تنش در جولان در پی راه‌اندازی دوباره توربین‌ها است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، نهاد امنیتی این رژیم نگران تشدید تنش در روستاهای جولان در پی ازسرگیری فعالیت توربین‌های تولید برق در نزدیکی روستای «مسعده» است. خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص اظهار کرد، «نگرانی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، نهاد امنیتی این رژیم نگران تشدید تنش در روستاهای جولان در پی ازسرگیری فعالیت توربین‌های تولید برق در نزدیکی روستای «مسعده» است.
خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص اظهار کرد، «نگرانی اسرائیل در پی ازسرگیری فعالیت‌های شرکت انرژیک سی در جولان ایجاد شد و قرار است توربین‌هایی را برای تولید برق در بوستان‌های واقع در مجاورت جولان در نزدیکی روستای مسعده راه‌اندازی کند».
او در ادامه گفت، «نخست وزیر و رئیس شاباک در تماس تلفنی با شیخ موفق طریف، رهبر معنوی طایفه دروزی، از او خواستند اوضاع را آرام کند اما به نظر می‌رسد اوضاع تا این لحظه تحت کنترل نیست».
برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی ماه ژوئن اعلام کردند، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با شیخ طریف توافقی را برای آتش‌بس امضا کردند که در چارچوب آن کار ساخت توربین‌های بادی در جولان اشغالی متوقف خواهد شد.
این توافق در حالی امضا شد که ساکنان جولان با مقابله خود با پروژه اشغالگری رژیم صهیونیستی برای تولید انرژی در اراضی ‌شان، حماسه قهرمانانه‌ای را رقم زدند.
رژیم اشغالگر در آن زمان استحکامات گسترده‌ای را به منطقه آورد و تمامی مسیرهای منتهی به منطقه «الحفایر» که قرار بود توربین‌های بادی در آنجا برپا شود، مسدود شد.
نیروهای اشغالگر صهیونیستی با گاز اشک‌آور به ساکنان جولان اشغالی سوریه که دست به تظاهرات زدند، حمله کردند که در نتیجه آن چند تن زخمی شدند.
ساکنان جولان اشغالی مخالف اجرای پروژه اسرائیلی یاد شده هستند که به ۴۵۰۰ دونم (هر دونم معادل هزار متر مربع) از زمین‌های کشاورزی آسیب می‌زند.
با وجود تاکیدهای مکرر سازمان ملل بر اینکه جولان متعلق به سوریه است و فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در آنجا مشروعیتی ندارد، این رژیم از سال ۱۹۶۷ منطقه جولان سوریه را اشغال کرده و از به رسمیت شناختن حاکمیت سوریه بر آن امتناع می‌کند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.