تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 39278

توانمندسازی سالمندان جوان برای مقابله با مشکلات سالمندی

توانمندسازی سالمندان جوان برای مقابله با مشکلات سالمندی

به گزارش خبرگزاری مهر، فرناز اهدایی‌وند، آگاهی بخشی جامعه و جلب حمایت برای رفع چالش‌ها و مسائلی که سالمندان در سراسر جهان با آن مواجه هستند و ترویج احترام و مراقبت از سالمندان را از اهداف روز جهانی سالمند عنوان کرد. وی، سالمندان را منابع ارزشمندی از دانش و تجربه برشمرد که سهم زیادی در

به گزارش خبرگزاری مهر، فرناز اهدایی‌وند، آگاهی بخشی جامعه و جلب حمایت برای رفع چالش‌ها و مسائلی که سالمندان در سراسر جهان با آن مواجه هستند و ترویج احترام و مراقبت از سالمندان را از اهداف روز جهانی سالمند عنوان کرد.
وی، سالمندان را منابع ارزشمندی از دانش و تجربه برشمرد که سهم زیادی در توسعه پایدار دارند.
اهدایی وند با تاکید بر اینکه سالمندی مترادف با کاهش سلامتی یا افزایش ناتوانی نیست، توجه به مسائل و چالش‌های مهم سالمندان از جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و روانشناختی را ضروری برشمرد.
وی با اشاره به اهمیت سلامت و بهداشت در سالمندان خاطرنشان کرد: برای تأمین بهداشت در جمعیت سالمندی نیاز به اقدامات زمینه‌ای داریم.
مدیرگروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت یادآور شد: توانمندسازی میانسالان (افراد ۳۰ تا ۵۹ ساله) و سالمندان جوان (افراد ۶۰ تا ۷۴ ساله) یکی از مهم‌ترین اقدامات برای مقابله با مشکلات سالمندی است.
به گفته وی، تربیت نیروهای متخصص در زمینه سلامت سالمندان، تقویت برنامه‌های آموزشی، توسعه مشارکت‌های اجتماعی و استفاده از فضای مجازی به ویژه برای توانمندسازی سالمندان جوان از مهم‌ترین اقدامات برای ارائه خدمات با کیفیت به سالمندان است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.