تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 45530

گزارش ایسنا از دومین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور

گزارش ایسنا از دومین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، دومین روز از جلسات علنی مجلس برای رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه سال آینده کل کشور امروز (دوشنبه) دوم بهمن ۱۴۰۲ به ریاست محمد باقر قالیباف رئیس مجلس  تشکیل شد. بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ از دیروز (یکشنبه) اول بهمن ۱۴۰۲ در مجلس آغاز شده

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، دومین روز از جلسات علنی مجلس برای رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه سال آینده کل کشور امروز (دوشنبه) دوم بهمن ۱۴۰۲ به ریاست محمد باقر قالیباف رئیس مجلس  تشکیل شد.
بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ از دیروز (یکشنبه) اول بهمن ۱۴۰۲ در مجلس آغاز شده و نمایندگان در سه نوبت کاری  به بررسی این لایحه می‌پردازند.
قرار است با اتمام بررسی بودجه، مجلس شورای اسلامی وارد رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه می‌شود.
در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ در دومین روز، نمایندگان مجلس موارد زیر را به تصویب رساندند.
مصوبات
* با تصویب بندالحاقی ۲ تبصره ۵ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، ‌ نمایندگان از سال ۱۴۰۳ یک درصد از عوارض خرید و فروش خودروها و موتورسیکلت‌های داخلی و وارداتی برای خرید آمبولانس اختصاص می‌یابد.
* با تصویب بند ب تبصره ۶ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، معافیت مالیاتی ناظر بر درآمد ابرازی شرکت‌ها و اشخاص حقوقی در سال ۱۴۰۳ را به ازای هر ۴۰ درصد افزایش درآمد ابرازی تعیین کردند.
* با تصویب بند پ تبصره ۶ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، آن بخش از کالاها و خدمات شرکت‌های ایرانی طرف قرارداد با شرکت‌های خارجی که کالا و خدمات مورد نیاز شرکت‌های پیمانکاری خارجی را در طرح‌های مورد تعهد طرف خارجی، تأمین می نمایند از پرداخت مالیات و عوارض معاف شدند.
* با تصویب بند ت تبصره ۶ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، واردات خودروی آمبولانس را در صورت عدم امکان تأمین از محل تولید داخل از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی در سال ۱۴۰۳ معاف کردند.
ارجاعیات
در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، با تصمیم رئیس مجلس بند ث تبصره ۶ از لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که در آن مسدود شدن حساب بدهکاران مالیاتی آمده است.
تذکرات
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور توضیح داد که رویکرد کلی دولت در تبصره‌های مالیاتی لایحه بودجه سال آتی این است که فشار مالیاتی را از توده مردم، اصناف، مشاغل و مودیان خود کاهش دهد و تمرکز بر روی شرکت‌های بزرگ، هلدینگ‌ها و مودیان درشت مالیاتی باشد.
موضوعات خارج از برنامه
در بخش دیگری از جلسه علنی امروز، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به  شهادت پنج سرباز در استان کرمان که عصر روز گذشته اتفاق افتاد، افزود: از فرماندار کرمان و دستگاه‌های مرتبط انتظار می‌رود این موضوع را پیگیری کرده و گزارش نهایی را در این خصوص به مردم کرمان ارائه کنند. امیدوارم شاهد تکرار چنین حوادث تلخی در حوزه ماموریتی خود نباشید.
در همین ارتباط شهباز حسن‌پور هم خطاب به رئیس مجلس بیان کرد: تقاضا دارم به کمیسیون امنیت ملی ماموریت دهید تا حادثه‌ای که عصر روز گذشته در کرمان رخ داد و منجر به کشته شدن پنج سرباز شده است را پیگیری کنند. مردم کرمان در دو هفته گذشته آسیب‌های روحی و روانی زیادی را متحمل شده‌اند. انتظار داریم این موضوع به صورت جدی دنبال شود.
مهدی سعادتی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: طرح مربوط به رتبه‌بندی معلمان نهایی شده و بخشی از آن اجرایی شده است. اکثر افراد حقوق خود را دریافت کرده‌اند اما به ۶ هزار  نفر از فرهنگیان هنوز حقوق پرداخت نشده است.

ادامه دارد…

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.