تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 46531

تشکل سیاسی اُمناء اصول راهبردی خود را منتشر کرد

تشکل سیاسی اُمناء اصول راهبردی خود را منتشر کرد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امناء) متشکل از ۲۰ جبهه، حزب، اتحادیه و تشکل سیاسی و اعتقادی، با هدف افزایش مشارکت و ارائه مشورت سیاسی به مردم در انتخابات ۱۱ اسفند اعلام موجودیت کرد. در بیانیه اعلام موجودیت این تشکل با اشاره به پیام رهبر انقلاب آمده

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امناء) متشکل از ۲۰ جبهه، حزب، اتحادیه و تشکل سیاسی و اعتقادی، با هدف افزایش مشارکت و ارائه مشورت سیاسی به مردم در انتخابات ۱۱ اسفند اعلام موجودیت کرد.
در بیانیه اعلام موجودیت این تشکل با اشاره به پیام رهبر انقلاب آمده است: «انتخابات در کشور تحوّل ایجاد میکند. بعضی‌ها اسم تحوّل را می‌آورند، اظهار طرف‌داری از تحوّل میکنند، امّا عملاً آن چیزی که مقدّمه‌ی حتمی تحوّل است، یعنی انتخابات مورد بی‌اعتنائی‌شان قرار میگیرد. با انتخابات میشود در کشور تحوّل ایجاد کرد.»
در ادامه این بیانیه به بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب اشاره و تاکید شده است: «رقابت یعنی جناحهای سیاسی برای شرکت در انتخابات با هم مسابقه بگذارند؛ گرایشهای گوناگون سیاسی و اقتصادی، در انتخابات با هم مسابقه بگذارند؛ میدان باز باشد برای مسابقه‌ی جناحهای سیاسی و نگاه‌های سیاسی و نظرات سیاسی، همچنین اقتصادی، همچنین فرهنگی؛ این معنای رقابت است. رقابت یعنی جوانهایی که میخواهند وارد میدان انتخابات بشوند، با افراد سابقه‌دار و باتجربه مسابقه بگذارند.»
همچنین در این بیانیه آمده است: با تبریک عید سعید مبعث و ایام الله دهه فجر محضر ملت بزرگ ایران، صاحبان واقعی انقلاب، به روح بلند امام راحل خمینی کبیر(ره) و شهدای عالیقدر انقلاب، دفاع مقدس، مقاومت و امنیت درود بی پایان می فرستیم. در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در شرایطی که انقلاب و ایران عزیز ما در آستانه عبور از پیچ تاریخی قرار دارد و تحولات منطقه با جانفشانی رزمندگان جبهه مقاومت، نویدبخش هزیمت قدرتهای استکباری و اضمحلال رژیم نامشروع صهیونیستی است؛ با تکیه بر رهنمود ارزنده امام خامنه ای(مد ظله) برای تحقق چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات پیش رو، «ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» (امناء) اعلام موجودیت می­نماید.
این تشکل تصریح کرده است: این ائتلاف، مرکب از مجموعه‌ای از فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، احزاب، گروه های مردم نهاد و تشکل­های تخصصی جوانان و زنان باورمند به انقلاب و دغدغه مند مردم است که با رویکرد تحول‌خواهی در پی ایجاد یک روند مستمر «رویش انقلابی کارآمد» به منظور ارتقای توانمندی نظام و ارکان آن و حل مشکلات مردم و تامین مطالبات آنها در عرصه های مختلف بویژه اقتصاد و فرهنگ هستند. روندی که انتخابات ۱۱ اسفند و شکل گیری یک مجلس انقلابی، مردمی و کارآمد، طلیعه آن خواهد بود. ان شاءالله
ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر سه عنصر کلیدی «آرمان، امید و تحول» برای سازماندهی تشکیلاتی نیروهای انقلاب با تکیه بر ارزشهای دینی و اعتقادی، برخی از اصول ایجابی و سلبی کنشگری سیاسی خود را نیز اعلام و تاکید کرده است:  شاکله هویتی و اعتقادی ائتلاف مردمی، ایمان به مبانی و آرمان­های اصیل انقلاب اسلامی از جمله اسلامیت، جمهوریت، استقلال خواهی، عدالت طلبی، استکبار ستیزی، مقابله با مفاسد و اشرافیت سیاسی و اقتصادی، دفاع از محرومان و مستضعفان و باور به توانمندی و کارآمدی دین در اداره امور کشور با هدایت و سیاستـگزاری ولی فقیه عادل و عالم است.
این تشکل در این بیانیه افزوده است: ائتلاف مردمی، مطابق چارچوب های فکری امامین انقلاب، برای مردم و مشارکت آنها در تمامی عرصه ها از جمله انتخاب ارکان نظام، اصالت قائل است و بر همین اساس، برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به عنوان راهبرد اساسی رهبر معظم انقلاب تلاش خواهد کرد. همچنین انعکاس و پیگیری مطالبات مردم و خواسته های قانونی صاحبان واقعی کشور در ساختار قدرت را تکلیف خود می داند.
تاکید بر اندیشه درون زا و عدالت محور «اقتصاد مقاومتی»
همچنین در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ائتلاف مردمی، مهمترین مسئله کنونی کشور را مشکلات اقتصادی مردم و تنگناهای معیشتی اقشار محروم و مستضعف دانسته و مسیر عبور از بحرانها و تلاطمات اقتصادی و معیشتی مردم و رسیدن به الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت را نه اجرای برنامه ها و پروژه های شکست خورده اقتصاد لیبرالی که در اندیشه درون زا و عدالت محور «اقتصاد مقاومتی» می داند و معتقد است تنها مسیر موفق برای برون رفت از مشکلات موجود اقتصادی و تقویت تولید و پول ملی، همین نسخه است.
این بیانیه می افزاید: ائتلاف مردمی بر اساس منشور گام دوم انقلاب اسلامی ترسیم شده از جانب مقام معظم رهبری، به دنبال ایجاد یک روند «رویش مستمر انقلابی و کارآمد» در بدنه مدیریتی ـ تقنینی و مناسبات سیاسی کشور است و بر اساس تجربه تاریخی معتقد است که کارآمدی، جز با تحول و نو به نو شدن عرصه ها، جوانگرایی و گردش نخبگان توام با حاکم کردن اخلاص و توکل و عقلانیت انقلابی محقق نخواهد شد.
در این بیانیه تصریح شده است: ائتلاف مردمی، هم افزایی و همکاری قوای سه گانه ذیل سیاست­های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری را یک اصل مهم در شرایط کنونی کشور دانسته و معتقد است یکی از بسترهای مهم رفع مشکلات موجود  خصوصا در زمینه مسائل اقتصادی و معیشتی و فرهنگی، تعامل مثبت مجلس شورای اسلامی و دولت به عنوان قوه اجرایی کشور و عدم منازعه گرایی بین این دو قوه مهم در عین اعمال دقیق و کامل وظایف و اختیارات نظارتی مجلس، مطابق قانون اساسی و اصل استقلال قواست.
«ائتلاف مردمی با تاکید بر ضرورت مبارزه همه جانبه با مفاسد سیاسی و اقتصادی، عدم شفافیت روندهای تصمیم گیری در کشور را از عوامل بروز و تقویت چنین مفاسدی دانسته و بر همین اساس، «شفافیت» آرای  تصمیم گیران ارکان مختلف نظام بویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را یک رکن  مهم برای رفع بسیاری از مفاسد و ناکارآمدی های موجود می داند. البته تحقق شفافیت در مجلس، مطلوبی است که باید سوابق معرفی کنندگان و معرفی شوندگان و نه ادعاها و شعارهای انتخاباتی ضامن اجرای آن باشد. بر همین اساس این ائتلاف از کاندیداهایی حمایت خواهد کرد که در گذشته خود پایبندی به اصل شفافیت را نشان داده و برای دوره نمایندگی، میثاق نامه شفافیت این ائتلاف را بپذیرند و برای قانونی شدن مفاد آن تلاش کنند.  »
در بیانیه مبانی این ائتلاف تاکید شده است: مجموعه‌­های تشکیل دهنده ائتلاف مردمی به شکل‌گیری رقابت مومنانه بین نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی برای ارتقای بصیرت سیاسی معتقدند. رقابتی که طی آن جوانان پرشور انقلابی و مجرّبان دلسوز میدان سیاست، در کنار یکدیگر، عادلانه و محترمانه، برای تحقق انتخاب بین خوب و خوبتر، مسابقه دهند و بر شور عاقلانه در فضای انتخاباتی جامعه بدمند و بیفزایند.
نفی قبیله گرایی و پدرخواندگی سیاسی
همچنین در این بیانیه تصریح شده است: نفی قبیله گرایی و پدرخواندگی سیاسی مورد تاکید جدی ائتلاف مردمی است. از نظر ما هیچ گروه و جریان سیاسی حق ندارد خود را صاحب و مالک مطلق و دائمی پایگاه اجتماعی انقلاب بداند و با ایجاد انحصار و برخورد حذفی، به صورت آمرانه و غیرشفاف، برای مردم و فعالان و بدنه جبهه انقلاب تعیین تکلیف کند.
ترجیح شاخص سالاری بر شخص سالاری
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: روش انتخاباتی ائتلاف مردمی، ترجیح شاخص سالاری بر شخص سالاری و حاکم کردن شایستگی ها بر سهمیه ها در میدان سیاست و عرصه انتخابات است و مدل سهمیه بندی باندی در انتخابات را مغایر اصل شایسته سالاری و  بسترساز حذف نیروهای فاضل و توانمند و رشد افراد غیرشایسته در میدان سیاست می داند. بنابراین با وحدت انتخاباتی با هر گروه و ائتلاف دیگر بر مبنای سهمیه بندی باندی و بدون ­توجه به توقعات فکری و سیاسی مردم و بدنه نیروهای انقلابی مخالفیم و معتقدیم به جای فراخوان «همه با من» باید وحدت «همه با هم» حول شاخص های انقلابی و توان تخصصی افراد را شکل دهیم.

در پایان این بیانیه اسامی ۲۰ تشکل حاضر در این ائتلاف به این شرح آمده است:
جبهه تلاشگران انقلاب اسلامی، جبهه شریان (شبکه راهبردی یاران انقلاب)، جمعیت رزمنده مدافع انقلاب (رزما)، حزب عدالت طلبان ایران اسلامی، حزب خدمتگزاران ایران اسلامی،  اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویی و فارغ التحصیلان دانشگاه ها، جامعه اسلامی کارگران، جامعه اسلامی کارمندان، جامعه دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی، حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی، جمعیت یاران انقلاب اسلامی، جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی، جمعیت تحول و پیشرفت اسلامی- ایرانی، جمعیت فرزندان انقلاب اسلامی، جمعیت هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی، مجمع اتحادیه نیروهای انقلاب اسلامی، انجمن اسلامی ورزشکاران، مجمع فرزندان شاهد ایران اسلامی، جمعیت تشکیلات انسجام اسلامی، جامعه جوانان متحد اسلامی.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.