تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر : 30490

بیشتر تصادفات نوروزی گلستان چه ساعتی رخ می‌دهد؟

بیشتر تصادفات نوروزی گلستان چه ساعتی رخ می‌دهد؟

سرهنگ مهدی قنبری امروز چهارشنبه ۹ فروردین در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در نوروز امسال تصادفات جرحی در گلستان افزایش ۲۰ درصدی، تعداد مجروحان افزایش ۳۱ درصدی و مجموع تصادفات رشد ۲۱ درصدی داشته است. وی در پاسخ به این پرسش که فراوانی تصادفات در چه ساعاتی از شبانه‌روز رخ داده است، پاسخ داد:

سرهنگ مهدی قنبری امروز چهارشنبه ۹ فروردین در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در نوروز امسال تصادفات جرحی در گلستان افزایش ۲۰ درصدی، تعداد مجروحان افزایش ۳۱ درصدی و مجموع تصادفات رشد ۲۱ درصدی داشته است.
وی در پاسخ به این پرسش که فراوانی تصادفات در چه ساعاتی از شبانه‌روز رخ داده است، پاسخ داد: ساعات ۱۶ الی ۲۰ شب با ۲۷ درصد تصادف بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و بررسی پلاک‌های خودرو در تصادفات جرحی و فوتی نشان می‌دهد ۸۱ درصد پلاک‌های خودروهای تصادفی بومی و ۱۹ درصد غیربومی بوده‌اند.
جانشین پلیس راه گلستان از فوت ۱۵ نفر بر اثر حوادث رانندگی نوروزی در گلستان خبر داد و یادآور شد: از ۱۵ فوت تصادفات نوروزی در گلستان ۶ نفر آنها از عابران پیاده بودند و متاسفانه تمامی تصادفات با عابران پیاده در شب اتفاق افتاده که به دلیل تاریکی شب و محدودیت دید عابران پیاده به خوبی دیده نمی‌شوند.
قنبری تاکید کرد: مسافران و گردشگران نوروزی توجه داشته باشند که گلستان مناطق مسکونی متعدد و بی‌شماری دارد و می‌طلبد هنگام تردد از این مناطق مراقب عابران پیاده بوده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
وی از رانندگانی که در جاده‌های دوطرفه در حال تردد هستند، خواست از سبقت غیرمجاز بپرهیزند و گفت: در جنگل گلستان جاده‌ دوطرفه با ترافیک سنگین وجود دارد، در ترافیک‌های سنگین رانندگان باید فاصله طولی با وسایل نقلیه مقابل را داشته باشد.
جانشین پلیس راه گلستان اضافه کرد: در جاده‌هایی مانند جنگل گلستان حرکت با سرعت بیشتر از ۵۰ کیلومتر مجاز نیست اما متاسفانه رانندگان با سرعت ۱۰۰ کیلومتر حرکت می‌کنند که این سرعت بالا به ویژه در پیچ‌ و خم جاده خطرناک است.
قنبری از مسافران نوروزی خواست کمربند ایمنی را ببندند و تاکید کرد: معمولا در تصادفاتی که سرنشینان کمربند ایمنی را می‌بندند شاهد فوت نیستیم. همچنین توصیه می‌شود ماسفرلن در ایستگاه‌های نوروزی در حاشیه راه‌ها توقف کرده تا ضمن تجدید قوا با انرژی بیشتری به مسیر ادامه دهند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.