تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 40535

یونیسف: تاکنون در غزه ۲۳۶۰ کودک شهید و بیش از ۵۰۰۰ کودک دیگر زخمی شده‌اند

یونیسف: تاکنون در غزه ۲۳۶۰ کودک شهید و بیش از ۵۰۰۰ کودک دیگر زخمی شده‌اند

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در وب‌سایت خود اعلام کرد، از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در تاریخ هفتم اکتبر جاری تاکنون ۲۳۶۰ کودک در این حملات به شهادت رسیده و تعداد کودکان زخمی شده

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در وب‌سایت خود اعلام کرد، از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در تاریخ هفتم اکتبر جاری تاکنون ۲۳۶۰ کودک در این حملات به شهادت رسیده و تعداد کودکان زخمی شده در این حملات به ۵۳۶۴ تن رسید.
یونیسف گزارش داد، تقریبا تمام کودکان نوار غزه در معرض حوادث و اتفاقات بسیار دردناکی قرار گرفته‌اند و صدها هزار تن از کودکان و خانواده‌ها در شرایط فاجعه‌باری سرگردان هستند.
 صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل اعلام کرد، پس از گذشت بیش از دو هفته از جنگ علیه غزه، گزارش‌ها حاکی از این هستند که هزاران کودک در این حملات جان خود را از دست داده و هزاران تن دیگر از آنها نیز زخمی شده‌اند، همچنین آب، غذا، دارو و موارد ضروری دیگر شامل دسترسی ایمن به بیمارستان‌ها به دلیل تشدید حملات برای کودکان و خانواده‌هایشان قطع شده است.
یونیسف در ادامه توقف فوری حملات و انتقال بدون محدودیت و قید و شرط کمک‌های بشردوستانه را خواستار شد تا این کمک‌ها به دست کودکان و خانواده‌های جنگ زده‌ آنها رسیده و جان افراد حفظ شده و از مشکلات بیشتر جلوگیری شود.
همچنین این نهاد بین‌المللی تاکید کرد، زمان رو به اتمام است و مرگ برای کودکان (در غزه) با سرعت هشدارآمیزی رقم می‌خورد و آنها از حقوق اصلی‌شان محروم هستند: در  تمامی جنگ‌ها این کودکان هستند که پیش و بیش از دیگران آسیب می‌بینند.
یونیسف در ادامه نیز گزارش داد، روزانه بیش از ۴۰۰ کودک (در غزه) کشته یا زخمی می‌شوند، تقریبا هر کودکی در نوار غزه در معرض حوادث و آسیب‌های بسیار دردناکی از جمله ویرانی‌های گسترده، حملات مستمر، کوچ، کمبود شدید نیازهای اصلی همانند آب، غذا و دارو قرار می‌گیرد.
ادیل خضر، مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا اظهار کرد: قتل، نقص عضو و ربوده شدن کودکان، حملات مستمر علیه بیمارستان‌ها و مدارس و نیز ممانعت از انتقال کمک‌های بشردوستانه در واقع نقض آشکار حقوق کودکان است.
خضر گفت: یونیسف فورا از تمامی طرف‌ها می‌خواهد درباره آتش‌بس توافق کرده و اجازه انتقال کمک‌های بشردوستانه و آزادی تمامی گروگان‌ها را بدهند.
کرانه باختری نیز شاهد افزایش نگران‌کننده تعداد شهدا بوده و گزارش‌ها حاکی از این است که نزدیک به ۱۰۰ فلسطینی از جمله ۲۸ کودک جان خود را از دست داده و دستکم ۱۶۰ کودک نیز زخمی شدند.
طبق گزارش‌های موجود، حتی قبل از اتفاقات فاجعه‌بار هفتم اکتبر ۲۰۲۳، کودکان ساکن کرانه باختری از دو دهه قبل با بالاترین سطوح خشونت در ارتباط با درگیری‌ها مواجه بودند و در نتیجه آن ۴۱ کودک فلسطینی جان خود را از دست دادند.
نکته ترسناک‌تر این واقعیت است که اگر تنش‌ها کاهش نیافته و کمک‌های بشردوستانه شامل آب، غذا، تجهیزات پزشکی و سوخت اجازه انتقال پیدا نکنند، آمار روزانه کشته‌ها رو به افزایش خواهد بود.
یونیسف در ادامه نیز تاکید کرد، سوخت اهمیت بالایی برای راه‌اندازی مراکز خدماتی اصلی همانند بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های آب‌شیرین‌کن و پمپاژ آب دارد، بخش‌های مراقبت ویژه نوزادان بیش از ۱۰۰ نوزاد را در خود جای می‌دهد و برخی از این نوزادان در انکوباتورها هستند، بر این اساس کمک‌های بدون توقف در زمینه انرژی مساله مرگ و زندگی است.
 همچنین تمامی ساکنان نوار غزه که حدود ۲.۳ میلیون تن هستند، با کمبود شدید آب مواجه هستند و این کمبود پیامدهای جدی و خطرناکی برای کودکان غزه که حدود ۵۰ درصد جمعیت آن را تشکیل می‌دهد، ایجاد می‌کند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.