تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر : 36798

ترکیه از روسیه خواست از تشدید تنش در دریای سیاه جلوگیری کند

ترکیه از روسیه خواست از تشدید تنش در دریای سیاه جلوگیری کند

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، کشتی فله‌بر “سوکرو اوکان” با پرچم پالائو در ۱۳ اوت سال جاری میلادی توسط ارتش روسیه در دریای سیاه متوقف شد و مورد بازرسی قرار گرفت. مرکز ضد اطلاعات نادرست ترکیه که در اداره ارتباطات ریاست جمهوری این کشور تاسیس شده، در

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، کشتی فله‌بر “سوکرو اوکان” با پرچم پالائو در ۱۳ اوت سال جاری میلادی توسط ارتش روسیه در دریای سیاه متوقف شد و مورد بازرسی قرار گرفت.
مرکز ضد اطلاعات نادرست ترکیه که در اداره ارتباطات ریاست جمهوری این کشور تاسیس شده، در بیانیه خود اعلام کرد: در پی اقدامات صورت گرفته علیه این کشتی، طرف روسی به طور کامل مطلع شد که باید از چنین اقداماتی در آینده امتناع کند چون این روند باعث افزایش تنش در دریای سیاه می‌شود.
این اداره همچنین بیانیه خود را در واکنش به درخواست‌های مکرر سیاستمداران ترکیه‌ای و کاربران اینترنت برای شفاف سازی این مساله منتشر کرد که چرا آنکارا واکنش جدی به این رویداد نداشته است.
دولت آنکارا همچنین در یک بیانیه دیگر هم اعلام کرد، اگرچه این کشتی باری متعلق به یک شهروند ترکیه‌ای است اما با پرچم ترکیه حرکت نمی کرده است. از دیدگاه حقوق بین الملل، عامل اصلی که وابستگی کشتی را تعیین می‌کند پرچم است، نه ملیت مالک آن. همچنین جدا از این مساله، این کشتی در آب‌های بین‌المللی مورد بازرسی قرار گرفته نه آب‌های سرزمینی ترکیه.
کشتی گشت‌زنی “واسیلی بیکوف” نیروی دریایی روسیه به کشتی باری سوکرو اوکان با پرچم پالائو که در مسیر بندر “ازمیل” اوکراین بود، دستور توقف برای بازرسی را داد.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کاپیتان کشتی باری به درخواست توقف برای بازرسی حمل احتمالی کالاهای ممنوعه پاسخ نداد. کشتی گشت‌زنی روسی برای متوقف کردن اجباری کشتی، از تسلیحات سبک خودکار تیرهای هشدار دهنده شلیک کرد.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، این بازرسی بر اساس رفتاری حرفه‌ای و بر طبق قوانین و مقررات پذیرفته شده بین‌المللی و با هدف اطمینان از این مساله انجام شد که این کشتی، محموله ممنوعه نداشته باشد.
مالک کشتی هم به سی.ان.ان گفته بود که کاپیتان مدرکی را امضا کرده که تایید می‌کند کشتی خراب و محموله ضبط نشده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.