تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 48469

بازیکن والیبال نشسته: چرا مربی تیم ملی باید در تیم‌های باشگاهی مربیگری کند

بازیکن والیبال نشسته: چرا مربی تیم ملی باید در تیم‌های باشگاهی مربیگری کند

محمد خالقی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رقابت‌های لیگ برتر والیبال نشسته مردان اظهار کرد: برگزاری رقابت‌های لیگ برتر والیبال نشسته به نفع تیم ملی است و سبب می‌شود تا بازیکنان با آمادگی بالایی در اردوها حضور پیدا کنند اما به نظر من مربی تیم ملی نباید در تیم‌های باشگاهی مربیگری کند، زیرا با این

محمد خالقی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رقابت‌های لیگ برتر والیبال نشسته مردان اظهار کرد: برگزاری رقابت‌های لیگ برتر والیبال نشسته به نفع تیم ملی است و سبب می‌شود تا بازیکنان با آمادگی بالایی در اردوها حضور پیدا کنند اما به نظر من مربی تیم ملی نباید در تیم‌های باشگاهی مربیگری کند، زیرا با این کار هزینه‌ها و استرس بین بازیکنان را افزایش می‌دهد. وی باید در جریان رقابت‌های لیگ برتر به جای مربیگری نظاره گر بازی‌ها باشد و استعدادهای برتر را برای دعوت به اردوی تیم ملی شناسایی کند. حضور مربی تیم ملی در لیگ روی بازیکنان تاثیر نامطلوبی می‌گذارد و سبب می‌شود تا بازیکن به دلیل استرس زیاد نتواند بازی خود را به خوبی ارائه دهد.
وی افزود: امسال ۵ تیم در رقابت‌های لیگ برتر والیبال نشسته حضور داشتند و روند بازی‌ها راضی کننده بود، اما انتقادی که به لیگ برتر امسال می‌توان وارد کرد برگزاری پلی آف بود که یک هزینه اضافی به تیم‌ها وارد کرد. باشگاه‌ها واقعا مشکل مالی دارند و در چنین شرایطی نیاز به برگزاری پلی آف برای ۵ تیم نبود.
بازیکن مهر مولانا چالوس که در رقابت‌های لیگ برتر والیبال نشسته مردان قهرمان لیگ شدند، یکی از مشکلات لیگ را بی‌برنامگی آن عنوان کرد و گفت: نبود برنامه در لیگ سبب بی‌نظمی آن شده است به طوری که بازیکن در جریان زمان برگزاری مسابقات نیست و هنگام شروع بازی‌ها تازه در جریان ساعت بازی‌ها قرار می‌گیرد. این بی‌نظمی‌ در لیگ بازیکنان را اذیت می‌کند و سبب می‌شود تا بازی خوبی را ارائه ندهند.
خالقی میزان قرارداد بازیکنان والیبال نشسته مردان را بسیار ناچیز و سقف آن را از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون عنوان کرد و افزود: قرارداد اکثر بازیکنان ملی در رقابت‌های لیگ برتر برای یک فصل زیر ۱۲۰ میلیون تومان است که ناچیز بوده و قابل مقایسه با سایر رشته‌های ورزشی نیست. ما فقط به عشق والیبال نشسته در لیگ شرکت می‌کنیم وگرنه قراردادها در حدی نیست که بازیکنان از این طریق امرار معاش کنند.
وی در پایان گفت: چرا تنها عده خاصی امکان حضور در تیم ملی را دارند و شرایط برای ورود سایر بازیکنان که در لیگ درخشش خوبی دارند، وجود ندارد. عشق ما تیم ملی است اما نمی‌دانم چرا این فضا برای تمام بازیکنان فراهم نیست.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.