تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 15776

باقرزاده: از جوانگرایی سابر حمایت می‌کنم/ برای بازیکنی که نتیجه نمی‌گیرد چرا هزینه کنم؟

باقرزاده: از جوانگرایی سابر حمایت می‌کنم/ برای بازیکنی که نتیجه نمی‌گیرد چرا هزینه کنم؟

فضل الله باقرزاده در گفت وگو با ایسنا درباره ی تصمیم سرمربی تیم ملی مبنی بر جوانگرایی در اسلحه سابر بیان کرد: من  در مسائل فنی اصلا دخالتی ندارم و تصمیمی که مربیان و مدیر فنی تیم ملی بگیرند از نظر فدراسیون قابل قبول است. آنها به این نتیجه رسیده اند که اگر قرار است

فضل الله باقرزاده در گفت وگو با ایسنا درباره ی تصمیم سرمربی تیم ملی مبنی بر جوانگرایی در اسلحه سابر بیان کرد: من  در مسائل فنی اصلا دخالتی ندارم و تصمیمی که مربیان و مدیر فنی تیم ملی بگیرند از نظر فدراسیون قابل قبول است. آنها به این نتیجه رسیده اند که اگر قرار است نفر سوم و چهارم ما در مراحل اولیه حذف شوند چرا نباید دو بازیکن جوان را آزمایش کنند و به نظرم تصمیم منطقی است و باید از تصمیم منطقی حمایت کرد.

باقرزاده ادامه داد: در این شرایط مالی سخت و هزینه‌های سرسام آور اگر قرار است شمشیرباز به مسابقه برود و نتیجه نگیرد چرا باید هزینه کنم؟ به اعتقاد من تصمیم منطقی گرفته شده است و هم برای نفرات سوم و چهارم  ایجاد انگیزه می شود که خودشان را بالا بکشند و نفرات جوان هم باید محک بخورند.

*محک تیم جدید سابر در ۴ رویداد

او در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند تیم سابر بتواند تا زمان آغاز بازیهای کشورهای اسلامی و بازیهای آسیایی هماهنگ و یکدست شود؟ تاکید کرد: تیم سابر قبل از بازی های کشورهای اسلامی و بازیهای آسیایی، جام جهانی مادرید را دارد و سپس در جام جهانی ایتالیا، قهرمانی آسیا کره جنوبی و قهرمانی جهان مصر شرکت می کند و این مسابقات محک بسیار خوبی است. البته در قهرمانی آسیا و جهان اسلحه های دیگر هم اعزام می‌شوند.

*مذاکره با مربی فرانسوی فلوره برای حضور در ایران

باقرزاده در مورد برنامه آماده سازی فلوره و اپه نیز گفت: با سرمربی تیم فلوره صحبتی داشتم و قرار شد با یکی از مربیان طراز اول جهان که از فرانسه است صحبت کند و اگر به توافق نهایی برسند، این مربی فرانسوی هفت تا ۱۰ روز به ایران بیاید و با تیم فلوره کار کند و یک دوره کلاس مربیگری هم برگزار کند. ما نیز حق الزحمه آن را پرداخت می کنیم. برای تیم اپه هم پیگیر هستیم که در آذربایجان اردوی مشترک برگزار کنیم.

*شرط اعزام اپه و فلوره به بازیهای آسیایی ۲۰۲۲

رییس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه اپه و فلوره باید چه نتیجه‌ای در قهرمانی آسیا بگیرند که جزو اعزامی‌ها به بازیهای آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ باشند؟ تصریح کرد: باید نتیجه آنها قابل قبول باشد. حداقل جزو ششم تیم باشند تا بتوانیم تلاش کنیم که جزو اعزامی ها باشند و من همه تلاشم را می کنم که در هر دو بخش  انفرادی و تیمی نماینده داشته باشیم.

*برگزاری اردوهای دختران با تاخیر

او در مورد علت برگزار نشدن اردوی تیم سابر دختران و فاصله زیادی که در برگزاری اردوها به وجود آمده است، گفت: اواخر هفته آینده اردوی تمام دختران در اسلحه‌های مختلف برگزار می شود. ما اردوها را برگزار می‌کنیم حالا این کار  با چند روز تاخیر اتفاق می‌افتد.

*هزینه اعزام‌ها سرسام آور است

باقرزاده در مورد مسابقات مهمی که در پیش دارند و مشکل تامین هزینه اعزام به مسابقات تاکید کرد: هزینه اعزام بالا است و قطعا به مشکل مالی برمی خوریم. از آنجا که ما جزو رشته‌های مدال آور بازیهای آسیایی هستیم، حتما وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت مالی ویژه می‌کنند. بعد از المپیک، بازی های آسیایی برای ایران بسیار مهم است.

*اعزام ۱۶ شمشیرباز به بازیهای کشورهای اسلامی

رییس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد شمشیرباز به بازی های کشورهای اسلامی اعزام می شوند؟ گفت: برای کشورهای اسلامی درخوست اعزام ۲۰ ورزشکار را دادم که با ۱۶ ورزشکار در سه اسلحه سابر، اپه و فلوره  و در دو بخش مردان و زنان موافقت کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.