تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 38455

لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی سرخس اصلاح شد

لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی سرخس اصلاح شد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی سرخس اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی و ماده واحده و همچنین تبصره ۱ ماده واحده را اصلاح کردند. براساس ماده‌ واحده اصلاح شده این لایحه،

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی سرخس اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی و ماده واحده و همچنین تبصره ۱ ماده واحده را اصلاح کردند.
براساس ماده‌ واحده اصلاح شده این لایحه، به دولت اجازه داده می‌شود در استان خراسان رضوی در محدوده‌ خارج از نقاط جمعیتی به‌شرح نقشه‌ پیوست و گزارش توجیهی، «منطقه آزاد تجاری- صنعتی سرخس» را ایجاد کند. در این منطقه، در خصوص اموال موقوفه و اداره آن‌، رعایت موازین شرع و غبطه و مصلحت وقف لازم است.
تبصره ۱ این ماده واحده نیز به شرح زیر اصلاح شد:
تبصره ۱- منطقه آزاد تجاری- صنعتی ایجادشده با رعایت تبصره‌های بعدی و بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب  ۷/  ۶/ ۱۳۷۲ و اصلاحات بعدی آن و اساسنامه مربوطه اداره می‌شود و در موارد پیش‌بینی نشده در این قانون و اساسنامه، تابع قانون تجارت(در مواردی که به تشخیص فقهای شورای نگهبان مغایر شرع نباشد) خواهد بود. هرگونه تغییر در محدوده‌های مصوب، منوط به پیشنهاد هیأت وزیران و تصویب مجلس شورای اسلامی است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.