تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 43272

اخبار سیاسی ۲۰ آذر؛مراحل کشف وپیگیری فساد چای از زبان رئیسی/تاکیدی درباره«استخدام کارکنان دولت»

اخبار سیاسی ۲۰ آذر؛مراحل کشف وپیگیری فساد چای از زبان رئیسی/تاکیدی درباره«استخدام کارکنان دولت»

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، لزوم تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت موضوعی بود که یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در نطق خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بر آن تاکید کرد. حسن محمدیاری با تاکید بر اینکه طبق توصیه های مقام معظم رهبری، معیشت مردم اولویت اول ما است،

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، لزوم تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت موضوعی بود که یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در نطق خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بر آن تاکید کرد.
حسن محمدیاری با تاکید بر اینکه طبق توصیه های مقام معظم رهبری، معیشت مردم اولویت اول ما است، گفت: به دلیل سخت گیری های غیرمنطقی و غیرمنصفانه، حدود هزار معلم آماده به خدمت با چالش مواجه شده اند. دلسوزان نظام تدبیری اتخاذ کنند تا شاهد رفتارهای غیرکارشناسی در حوزه گزینش و احراز صلاحیت نباشیم.
****
با توجه به ادامه جنایت‌ در غزه، محمد باقر قالیباف با با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با همکاری کامل ایالات متحده آمریکا به عنوان پشتیبان اصلی و شریک آنها در تمام جنایت‌ها به کشتار مردم بی‌گناه غزه و نابودی زیرساخت‌های حیاتی زندگی مردم ادامه می‌دهد، از وزارت خارجه خواست، براساس قانون الزام دولت به حمایت همه‌جانبه از مردم فلسطین و قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت، فهرست کالاهای مرتبط با شرکت‌هایی که سهامدار اصلی آن شرکت‌های اسرائیلی هستند را اعلام کند.
خبرهای دیگر با محوریت وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه و عملکرد سازمان ملل در این ارتباط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.
مظلومیت مردم غزه نمایشگاهی زنده از نقض حقوق بشر آمریکا و اسرائیل است
سازمان ملل کجاست؟
باید در جهت تغییر ساختار سازمان ملل اقدام شود
جامعه بین‌الملل روزی رژیم صهیونیستی را محاکمه خواهد کرد
وتوی آتش‌بس چهره کریه آمریکای جهان‌خوار را نشان داد
غزه در تاریخ سربلند و سرافراز می‌ماند
آمریکا شرارت‌های فرزند نامشروع خود را کنترل کند
بار دیگر ناعادلانه بودن ساختار سازمان ملل نمایان شد
سایر کشورها را برای تغییر در ساختار سازمان ملل پای کار بیاوریم
تغییر ساختار شورای امنیت سازمان ملل ضروری است
آمریکا با وتوی قطعنامه شورای امنیت به‌دنبال نسل‌کشی در غزه است
اتاق جنگ صهیونیست‌ها توسط آمریکایی‌ها اداره می‌شود
****
صبح امروز، مراسم افتتاح همایش اقتصاد ایران با حضور رئیس جمهور برگزار شد.
رئیس‌سید ابراهیم رئیسی در بخشی از اظهارات خود در این مراسم با اشاره به اعلام مجدد خبر تخلف در واردات چای گفت: قضیه اخیر را دولت ۹ ماه قبل کشف و گزارش کرد. ۴ میزگرد در رسانه ملی برای تشریح ابعاد این قضیه برگزار شد. خبرش هم اعلام شد. انتظار مردم این است که بعد از ۹ ماه اتفاقی بیفتد نسبت به این موارد امیدبخشی که به آن‌ها گفته شده است. انتظار مردم در بازخوانی این خبر و دو مرتبه اعلام شدن آن، این است که اتفاقی رخ داده باشد.
وی اضافه کرد که در سال اول دولت این موضوع کشف و اعلام شد و باید اقدامش گزارش شود و انتظار مردم همین است که اقدامات انجام شده برای مقابله با فساد مثل شفاف‌سازی، اصلاح ساختارها، اعلام ابربدهکاران بانکی ، اصلا ح ترازنامه شرکت‌ها  به مردم گفته شود.
همچنین در واکنش به اعداد و ارقام اعلام شده در پرونده واردات چای دبش،‌ رئیس کل دیوان محاسبات تاکید کرد که افراد در ارایه آمار و اطلاعات دقت کرده و قبل از هر اظهار نظر اعداد و ارقام را با دیوان محاسبات کنترل کنند.
سیداحمد رضا دستغیب افزود: مردم تقصیری ندارند یک عددی می شنوند و آن را محاسبه می کنند و به این شکل سرمایه اجتماعی مورد تهدید قرار می گیرد اما ابعاد مختلف آن را نمی دانند و طبیعی هست چون کار آنها حسابرسی نیست. افراد باید مراقبت کنند در ارایه اطلاعات و آمار.
****
در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در جلسه علنی امروز مجلس،‌ نمایندگان مسئولیت ارائه برنامه و تدوین محتوا و تعیین شاخص‌های آموزشی برای کودکان از بدو تولد تا شش سال را برعهده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گذاشتند و وزارت آموزش و پرورش را مسئول صدور مجوز و نظارت بر مهدهای کودک کردند.
نمایندگان در مصوباتی دیگر نیز  وزارت آموزش و پرورش را مجاز به فروش زمین و ساختمان‌های مازاد خود به موسسان مدارس غیردولتی کردند و همچنین مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه و بیماری‌های فراگیر مشمول دریافت تسهیلات بانکی کردند.
از طرف دیگر گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی مورد بررسی قرار گرفت و به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح ماده ۱۴ این طرح موافقت شد که بر اساس آن تمهیداتی برای متقاضیان طرح‌های حمایتی تامین مسکندر نظر گرفته شد.
*گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (دوشنبه) بیستم آذر ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.
****
سخنگوی شورای نگهبان ضمن تشریح سه مرحله بررسی صلاحیت های کاندیدای انتخابات ۱۴۰۲ در فرمانداری‌ها، حوزه‌های انتخابیه، هیات‌های نظارت استانی و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام کرد که نتایج بررسی‌های هیات‌های نظارت پس از ۱۴ دی اعلام می‌شود.
هادی طحان‌نظیف تاکید کرد: طبق قانون در این سه مرحله از ۵ نهاد مرجع در مورد صلاحیت‌های افراد استعلام گرفته می‌شود که در صورت لزوم می‌توان از سایر نهادها و دستگاه‌ها نیز استعلام گرفت که اگر آن نهادها اطلاعاتی داشته باشند باید در اختیار هیات‌ها یا شورای نگهبان قرار بدهند.
****
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور هم با اعلام خبری خوش برای بیماران سرطانی گفت که به زودی یک داروی خاص شیمی درمانی روانه بازار خواهد شد.
دهقانی فیروزآبادی در جلسه روز گذشته هیات دولت گزارش داد که یک داروی خاص شیمی درمانی در کشور تولید شده و به زودی راهی بازار می‌شود که یک دهم نمونه خارجی قیمت دارد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.