تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر : 37145

آفریقا از شراکت با بریکس نفع خواهد برد

آفریقا از شراکت با بریکس نفع خواهد برد

‌به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت که عضویت در گروه بریکس فرصت‌های جدیدی را برای آفریقای جنوبی به همراه داشته؛ چراکه روابط اقتصادی این کشور با دیگر کشورهای این گروه را تقویت کرده است. وی طی سخنانی گفت: عضویت در گروه بریکس، همکاری در حوزه فناوری،

‌به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت که عضویت در گروه بریکس فرصت‌های جدیدی را برای آفریقای جنوبی به همراه داشته؛ چراکه روابط اقتصادی این کشور با دیگر کشورهای این گروه را تقویت کرده است.
وی طی سخنانی گفت: عضویت در گروه بریکس، همکاری در حوزه فناوری، مهارت، امنیت و نوآوری را بین این کشور و روسیه، چین، برزیل و هند افزایش داده است.
رامافوسا تأکید کرد: آفریقای جنوبی همچنین منافعی را هم از عضویت بانک توسعه بریکس کسب کرده و در چندین پروژه زیرساختی در حوزه‌های راه، آب، حمل و نقل و انرژی در مجموع ۵.۲ میلیارد دلار از این بانک منابع مالی تأمین کرده است.
رئیس جمهور آفریقای جنوبی تأکید کرد: ما به دنبال ایجاد شراکت بین گروه بریکس و آفریقا هستیم تا قاره ما بتواند فرصت‌های جدیدی در افزایش تجارت، سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساختی به دست آورد.
وی همچنین گفت: فرصت‌های عظیمی برای اعضای گروه بریکس در حضور در منطقه تجارت آزاد قاره آفریقا وجود دارد.
قرار است از امروز پانزدهمین نشست گروه بریکس تا روز پنجشنبه در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار شود و یکی از موضوعاتی که احتمالاً به آن پرداخته خواهد شد، افزایش تعداد کشورهای عضو این گروه است. تاکنون بیش از ۲۰ کشور به‌طور رسمی برای عضویت در گروه بریکس درخواست داده‌اند و چندین کشور هم از تمایل خود در این زمینه خبر داده‌اند.
رامافوسا گفته که آفریقای جنوبی از افزایش تعداد کشورهای عضو گروه بریکس حمایت خواهد کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.