تاریخ انتشار : جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
کد خبر : 38990

چین از مذاکراتی «سازنده» با آمریکا در حوزه آسیا-اقیانوسیه خبر داد

چین از مذاکراتی «سازنده» با آمریکا در حوزه آسیا-اقیانوسیه خبر داد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، “سون ویدونگ” معاون وزیر خارجه چین و “دنیل کرتنبرینک”، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوسیه روز چهارشنبه درباره رایزنی‌های دو کشور در مسائل مربوط به منطقه آسیا-اقیانوسیه گفت‌وگو داشتند. وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، “سون ویدونگ” معاون وزیر خارجه چین و “دنیل کرتنبرینک”، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوسیه روز چهارشنبه درباره رایزنی‌های دو کشور در مسائل مربوط به منطقه آسیا-اقیانوسیه گفت‌وگو داشتند.
وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو طرف به تبادل دیدگاه‌های موثر و عمیق درباره روابط پکن و واشنگتن، اوضاع منطقه‌ای در آسیا-اقیانوسیه، سیاستگذاری‌های متقابل منطقه‌ای و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مبتنی بر منافع مشترک پرداختند.
معاون وزیر امور خارجه چین همچنین موضع پکن را درباره مساله تایوان مطرح کرد و گفت، اصل چین واحد “ستون” حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان به شمار می‌رود.
وی همچنین افزود، همکاری بین پکن و واشنگتن در منطقه آسیا-اقیانوسیه به نفع دو کشور است.
وزارت خارجه چین همچنین اعلام کرد: دو طرف بر روی حفظ ارتباطات در امور مربوط به منطقه آسیا-اقیانوسیه توافق کردند.
معاون وزیر خارجه چین همچنین نگرانی پکن را درباره پیگیری به اصطلاح “استراتژی هند-پاسیفیک” توسط آمریکا و همچنین اوضاع پیرامون دریای چین جنوبی ابراز کرد.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، روز چهارشنبه معاون وزیر خارجه چین با ویکتوریا نولاند، سرپریست معاونت وزارت خارجه آمریکا دیداری داشت اما جزئیات این دیدار افشا نشده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.