تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
کد خبر : 41283

پیش‌بینی اوکراین از ارزیابی «مثبت» اتحادیه اروپا درباره با درخواست عضویت کی‌یف

پیش‌بینی اوکراین از ارزیابی «مثبت» اتحادیه اروپا درباره با درخواست عضویت کی‌یف

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، اولها استفانیشینا، معاون نخست وزیر اوکراین این اظهارات را پیش از انتشار گزارش کمیسیون اروپا مطرح کرد. وی گفت: به نظرم ارزیابی‌ها مثبت خواهد بود چراکه به طور مداوم با کمیسیون اروپا در ارتباط هستیم و درخصوص گام‌هایی که توانستیم برداریم صحبت می‌کنیم. کمیسیون اروپا در ماه ژوئن

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، اولها استفانیشینا، معاون نخست وزیر اوکراین این اظهارات را پیش از انتشار گزارش کمیسیون اروپا مطرح کرد.
وی گفت: به نظرم ارزیابی‌ها مثبت خواهد بود چراکه به طور مداوم با کمیسیون اروپا در ارتباط هستیم و درخصوص گام‌هایی که توانستیم برداریم صحبت می‌کنیم.
کمیسیون اروپا در ماه ژوئن اعلام کرده بود که اوکراین تنها دو شرط از هفت شرط مورد نیاز برای آغاز مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا را دارد.
استفانیشینا گفت: هر چه بر سر آن توافق شده، به انجام رسیده و این برای ارزیابی هفت شرط مورد نیاز لحاظ می‌شود.
اتحادیه اروپا عجله‌ای برای پذیرش کی‌یف نشان نداده است. مقامات اتحادیه اروپا از تعیین جدول زمانی مشخص برای الحاق اوکراین به اتحادیه امتناع کرده و گفته‌اند که کی‌یف ابتدا باید به مسائلی همچون فساد گسترده در آن رسیدگی کرده و اصلاحات قانونی جامعی را انجام دهد. فرانسه در سال ۲۰۲۲ گفت که این روند ممکن است در نهایت چندین سال طول بکشد.
الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش اوایل سپتامبر هشدار داد که عضویت سریع اوکراین در اتحادیه اروپا به معنای “فاجعه ژئواستراتژیک” خواهد بود چون این پیام را خواهد داد که برخی از کشورها “برابرتر از دیگران هستند”.
نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور اسبق فرانسه نیز روز جمعه گفت که پذیرش اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو تسلط واشنگتن بر اتحادیه اروپا را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.
انتهای پیام 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.