تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر : 37967

فارن پالسی: بازدارندگی آمریکا در تایوان در حال فروپاشی است

فارن پالسی: بازدارندگی آمریکا در تایوان در حال فروپاشی است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، نشریه فارن پالسی در گزارشی نوشت، آمریکا متعهد شده امنیت تایوان را حفظ کند اما به اندازه کافی برای توقف جنگ احتمالی کاری انجام نداده است. این نشریه در ادامه نوشت، اگر آمریکا و چین در مورد تایوان با یکدیگر درگیر شوند، جنگی که از قبل پیش‌بینی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، نشریه فارن پالسی در گزارشی نوشت، آمریکا متعهد شده امنیت تایوان را حفظ کند اما به اندازه کافی برای توقف جنگ احتمالی کاری انجام نداده است. این نشریه در ادامه نوشت، اگر آمریکا و چین در مورد تایوان با یکدیگر درگیر شوند، جنگی که از قبل پیش‌بینی می‌شد، رخ خواهد داد بنابراین شکست در بازدارندگی آن “دردناک” خواهد بود.
مایک مینیهان، ژنرالی در نیروی هوایی آمریکا در یادداشتی که ژانویه برای افسران فرماندهی نیروی هوایی ارسال کرد، نوشت، “حدس می‌زنم در سال ۲۰۲۵ با هم وارد جنگ خواهیم شد.” در این یادداشت که فورا به دست خبرنگاران رسید، هشدار داده شد که آمریکا و چین به سمت درگیری بر سر تایوان می‌روند.
وزارت دفاع آمریکا خیلی سریع موضعگیری خود از ارزیابی صریح مینیهان را جدا کرد.
همچنین دریادار فیلیپ دیویدسون، فرمانده سابق فرماندهی آمریکا در دو اقیانوس هند و آرام پیش‌بینی کرد که جنگ در تنگه تایوان ممکن است تا سال ۲۰۲۷ آغاز شود.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیشتر گفته بود که آمریکا در صورت حمله به تایوان به کمک آن خواهد شتافت اما فارن پالسی نوشت، “بازدارندگی” تنها به سیاست اعلامی محدود نمی‌شود بلکه “نیازمند ایجاد ترس از نتایج و پیامدهای جنگ” است.
همینطور دریادار جان آکویلینو، جانشین دیویدسون در فرماندهی منطقه دو اقیانوس هند و آرام آوریل گذشته گفت، چین بزرگترین، سریع‌ترین و فراگیرترین بسیج نظامی از زمان جنگ جهانی دوم را آغاز کرد و در نتیجه آن موازنه به سرعت تغییر می‌کند.
نشریه فارن پالسی در ادامه نوشت، بسیاری از ارزیابی‌های اخیر حاکی از این هستند که واشنگتن نجات تایوان از هر حمله‌ای را بسیار دشوار می‌بیند. شی جینپینگ، رئیس جمهور چین کنترل بر تایوان بدون جنگ را ترجیح می‌دهد و به دنبال تحمیل اتحاد از طریق فشار نظامی، اقتصادی و روحی بدون آغاز جنگ است اما این استراتژی “موفق نمی‌شود.”
این نشریه ادامه داد، جنگ ابرقدرت‌ها بر سر تایوان فاجعه‌بار خواهد بود، این جنگ از هر چیزی که آمریکا در طول نسل‌ها دیده، شدیدتر خواهد بود و می‌تواند به نابودی اقتصاد جهانی منجر شده و خطرات واقعی را در خصوص تنش هسته‌ای ایجاد کند. فارن پالسی در ادامه نیز نوشت، سوال جدی این است آیا آمریکا می‌تواند از درگیری که امیدوار است هرگز وارد آن نشود، جلوگیری کند یا نه.
این نشریه آمریکایی در مقاله دیگری نوشت، برتری نظامی آمریکا در آسیا دیگر موضوعی قطعی نیست و برنامه‌ریزان دفاعی نیازمند یک استراتژی متفاوت هستند. فارن پالسی در پایان سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ را یادآور شد که گفته بود، “تایوان در دو قدمی چین است اما آمریکا ۸۰۰۰ مایل با آن فاصله دارد، اگر پکن حمله‌ کند، ما کاری نمی‌توانیم در برابر آن انجام دهیم.”
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.