تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر : 12554

مذاکرات؛ در آستانه تصمیم نهایی/تعیین سقف پاداش پایان خدمت/تصمیمات جدید ستاد کرونا

مذاکرات؛ در آستانه تصمیم نهایی/تعیین سقف پاداش پایان خدمت/تصمیمات جدید ستاد کرونا

به گزارش ایسنا، تصویب سقف پاداش پایان خدمت کارکنان دولت برای سال آینده از سوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت. رحیم زارع با اعلام این خبر افزود: در لایحه بودجه سال آینده دولت پیشنهاد کرده بود که پاداش پایان خدمت کارکنان تا سقف ۴۴۵ میلیون تومان باشد که کمیسیون

به گزارش ایسنا، تصویب سقف پاداش پایان خدمت کارکنان دولت برای سال آینده از سوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

رحیم زارع با اعلام این خبر افزود: در لایحه بودجه سال آینده دولت پیشنهاد کرده بود که پاداش پایان خدمت کارکنان تا سقف ۴۴۵ میلیون تومان باشد که کمیسیون تلفیق آن را به میزان ۴۷۲ میلیون تومان افزایش داد.

از اخبار مذاکراتی پربازدید امروز نیز می توان به اظهارات جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا مبنی بر نزدیک شدن به مرحله نهایی مذاکرات اشاره کرد.

این مقام وزارت امورخارجه آمریکا با اشاره توقف چند روزه مذاکرات ایران و سایر طرف‌های برجام در وین درباره احیای این توافق گفت که این رایزنی‌ها به مرحله نهایی نزدیک می‌شود.

همچنین انگلیس، فرانسه و آلمان، سه عضو اروپایی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با انتشار بیانیه‌ای خاطر نشان کردند، مذاکرات وین در حال نزدیک شدن به مراحل نهایی خود است.

تروئیکای اروپا در این بیانیه درباره وقفه چند روزه در مذاکرات وین تصریح کرد: ماه ژانویه فشرده‌ترین دوره رایزنی ها تا به امروز بوده است. همه می دانند که ما در حال نزدیک شدن به مرحله نهایی هستیم که نیازمند تصمیمات سیاسی است.

مذاکره‌کنندگان هشتمین دور مذاکرات وین بر سر احیای برجام که از بیست و هفتم دسامبر آغاز شده برای دومین بار به منظور رایزنی و دریافت دستورالعمل‌های لازم برای چند روز به پایتخت‌هایشان بازگشتند و بر اساس تفاهم انجام شده میان هیأت‌های مذاکره‌کننده در وین، دور هشتم گفت‌وگوها به مدت حدود یک هفته تنفس خواهد داشت.

در همین رابطه انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام اعلام کرده است که “هم‌اکنون به اتخاد تصمیمات سیاسی نیاز است.

محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر اینکه اگر ما میز مذاکره را ترک کنیم دیگر به سادگی پای میز مذاکره بازنخواهیم گشت، خاطر نشان کرد: آمریکا بداند که چه توافقی انجام بشود و چه توافقی انجام نشود جمهوری اسلامی حاضر نیست خود را به میز مذاکره محدود کند. ما هم نفت خود را از طریق روش های مختلف خواهیم فروخت و هم غنی سازی و فعالیت هسته ای خود را انجام خواهیم داد. اما اگر توافقی صورت گیرد به نفع آمریکایی ها خواهد بود.

همچنین فریدون عباسی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی کشور در توییتی با تاکید بر اینکه استفاده به جا از قدرت سخت و نرم نظام، مذاکره را عزتمندانه ساخته است، نوشت: بر اساس مصوبه مجلس نتیجه مذاکرات باید برداشته شدن تحریم ها باشد. در ادامه، قدرت نرم که مشارکت مردم در صحنه است، با رسیدگی بیشتر دولت به خواست های بحق آنان نتیجه مطلوب را مشخص خواهد کرد.

در پی حواشی ایجاد شده به دنبال انتصاب برادر نماینده شیراز به عنوان سرپرست اداره‌کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس، روح الله نجابت در یادداشتی واکنش نشان داد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه حتی سرسوزنی در انتصاب بستگان دخالت نداشتم، تصریح کرد: به دلیل حساسیتی که نسبت به رعایت قانون در انتصاب برادرم داشتم؛ تا آن‌جا که لازم بود؛ بررسی کردم تا خلاف قانونی اتفاق نیفتاده باشد. و در همین‌جا از سایر همکاران به ویژه رئیس محترم مجمع نمایندگان استان فارس می‌خواهم تا ایشان نیز موضوع را با دقت بررسی کرده و اگر خلاف قانونی اتفاق افتاده است، مسامحه نکنند.

در پی شیوع سویه جدید کرونا آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر ضرورت رعایت دقیق‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: در راستای عمل به این دستورالعمل‌ها و لزوم صیانت از جان شهروندان، تا اطلاع بعدی و بهبود شرایط کنونی به لحاظ شیوع سویه جدید کرونا سفرهای استانی دولت موقتا انجام نخواهد شد.

از خبر های پر بازدید بامداد امروز ، ارزیابی یک کارشناس مسائل اوراسیا درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین بود.

حسن بهشتی پور با پیش‌بینی اینکه روسیه دست به چنین کاری خطرناکی نمی‌زند؛ معتقد است: درواقع وارد شدن به اوکراین برای روس‌ها ساده است ولی خارج شدن از آن یک باتلاق برای روسیه ایجاد می‌کند. واقعیت این است که اوکراین همواره در تاریخ روسیه نقش پر اهمیت و ویژه‌ای داشته و روسیه نمی‌تواند تحولات اوکراین را نادیده بگیرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.