تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 45756

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در جنوب کشور/ خطر غرق شدن شناگران در دریا

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در جنوب کشور/ خطر غرق شدن شناگران در دریا

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از وزش باد به نسبت شدید تا شدید (بیشینه سرعت وزش باد موقتی تا ۳۰ نات) و افزایش بیشینه ارتفاع موج بیش از ۱۸۰ سانتی متر با تاکید بر مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و دریای عمان از جمعه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از وزش باد به نسبت شدید تا شدید (بیشینه سرعت وزش باد موقتی تا ۳۰ نات) و افزایش بیشینه ارتفاع موج بیش از ۱۸۰ سانتی متر با تاکید بر مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و دریای عمان از جمعه تا اواخر وقت دوشنبه (۶ تا ۹ بهمن) خبر داد.
 این مخاطره جوی روز جمعه و شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان یکشنبه درمناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان و دوشنبه در  مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.
در اثر این مخاطره جوی اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی و ممانعت از تردد شناورهای سبک، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی همچنین آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی را توصیه می‌کند.
به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.