تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر : 36498

توازن در عرضه و تقاضای آب صنایع معدنی از منابع جنوبی برقرار شود

توازن در عرضه و تقاضای آب صنایع معدنی از منابع جنوبی برقرار شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محمدرضا موثقی‌نیا در نشست با مدیران شرکت‌های تأمین کننده آب از سواحل جنوبی (خطوط یک، دو و سه) گفت: باید بر اساس نیاز آتی صنایع معدنی؛ برنامه‌های تأمین آب از خلیج فارس و دریای عمان، نحوه تأمین مالی، مشارکت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محمدرضا موثقی‌نیا در نشست با مدیران شرکت‌های تأمین کننده آب از سواحل جنوبی (خطوط یک، دو و سه) گفت: باید بر اساس نیاز آتی صنایع معدنی؛ برنامه‌های تأمین آب از خلیج فارس و دریای عمان، نحوه تأمین مالی، مشارکت سرمایه‌گذاران و برنامه‌های افزایش سرمایه مورد بازنگری قرار گیرند و طرح‌های به روز شده ارائه شود.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو با اشاره به حمایت‌های ایمیدرو از طرح‌های انتقال آب به فلات مرکزی (خط یک) و برنامه‌های انتقال آب به استان‌های نوار شرقی و نیز اصفهان، اظهار داشت: تولید تجهیزات با نگاه به ساخت داخل، قیمت و هزینه تمام شده و نرخ فروش در خطوط انتقال آب، اهمیت حیاتی دارد.
معاون وزیر صمت همچنین به موضوع تأمین آب خط بردسیر-دره آلو استان کرمان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کارخانه تغلیظ مس دره آلو راه اندازی شده، عدم النفع کمبود آب برای این کارخانه، رقم قابل توجهی است که این امر ضرورت تسریع در تکمیل این طرح را بیش از پیش ضروری می‌کند.
وی افزود: با توجه به طرح‌های توسعه صنعت مس، تأمین به موقع آب برای این برنامه، اهمیت ویژه ای دارد.
موثقی نیا همچنین با اشاره به اهمیت و اولویت تأمین آب برای استان سیستان و بلوچستان، راه‌های کوتاه مدت و بلند مدت را با حضور مدیران عامل شرکت‌های انتقال آب مورد بررسی قرار داد.
وی به موضوع ساخت داخل تجهیزات و استفاده از تجربه خط یک اشاره و تاکید کرد: با بازبینی برنامه‌ها، موانع موجود با همکاری دولت و بخش خصوصی مرتفع شود.
رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در این جلسه در مجموع خواستار ارائه برنامه‌ای برای ایجاد توازن در تأمین آب صنایع معدنی، بازبینی برنامه‌های تأمین آب از سواحل جنوبی کشور و تسریع در عملیات اجرایی آن شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.