تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر : 38369

نی نی بندر: این 10 جمله را هرگز به فرزندتان نگویید!

نی نی بندر: این 10 جمله را هرگز به فرزندتان نگویید!

فرزندپروری یک کار دشوار است که به صبر و همدلی نیاز دارد. در ابتدا شاید فکر کنید که خرید سیسمونی نوزاد یکی از سخت ترین کارهای پدر و مادر شدن است. اما یکی از سخت ترین چیزها برای والدین نحوه برقراری ارتباط با فرزندانشان است. سخنان والدین می تواند الهام بخش باشد یا به آنها آسیب برساند. بنابراین،

فرزندپروری یک کار دشوار است که به صبر و همدلی نیاز دارد. در ابتدا شاید فکر کنید که خرید سیسمونی نوزاد یکی از سخت ترین کارهای پدر و مادر شدن است. اما یکی از سخت ترین چیزها برای والدین نحوه برقراری ارتباط با فرزندانشان است. سخنان والدین می تواند الهام بخش باشد یا به آنها آسیب برساند. بنابراین، کلمات را با دقت انتخاب کنید تا اعتماد به نفس کودک را تقویت کنید.

عباراتی وجود دارد که باید از گفتن آنها به کودک خودداری کنید. آنها می توانند آسیب رسان و فاجعه بار باشند و ممکن است باعث آسیب عاطفی طولانی مدت شوند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که سوء استفاده عاطفی می تواند ساختار مغز کودکان را تغییر دهد. به خواندن توصیه های نی نی بندر در این پست ادامه دهید تا بدانید چه حرف هایی را نباید به کودک خود بزنید!

1. با این کارت من را از خودت ناامید کردی

ناامیدی یک احساس معمولی است، اما در صورت استفاده مکرر می تواند آسیب زا باشد. اگر فرزند شما در امتحان مردود شد، اجتناب از “ناامیدی” مهم است. به جای ابراز ناامیدی، سعی کنید آنها را با گفتن جمله ای مانند “می دانم که می توانید عملکرد خوبی داشته باشید” تشویق کنید.

درک اینکه چرا فرزندتان به شیوه ای خاص رفتار می کند و او را برای تغییر رفتار راهنمایی می کند ضروری است.

2. با غریبه ها صحبت نکنید

روش سنتی آموزش به کودکان برای صحبت نکردن با غریبه ها از نسل های مختلف والدین منتقل شده است. با این حال، این قانون می تواند عواقب منفی داشته باشد، به ویژه زمانی که کودکان با فردی برخورد می کنند که دوستانه و محتاط به نظر می رسد.

برای جلوگیری از این امر، مهم است که به کودکان توضیح دهید که اگر غریبه ای به آنها نزدیک شد، چه زمانی که با شما هستند یا تنها چه کاری انجام دهند. علاوه بر این، والدین باید به فرزندان خود آموزش دهند که چگونه در موقعیت هایی که غریبه ها هدایا، شکلات می دهند یا کمک می گیرند، رفتار کنند.

شایان ذکر است که باید احتیاط کرد زیرا ممکن است برخی از کودکان این مفهوم را اشتباه درک کنند و از کمک امدادگران اضطراری مانند آتش نشانان امتناع کنند. بنابراین، هشدار دادن به کودکان در مورد غریبه ها ممکن است کافی نباشد.

استفاده از فیلم‌ها، داستان‌های کوتاه و سایر مطالب می‌تواند به والدین کمک کند مفهوم غریبه‌ها را به‌طور مؤثرتری برای فرزندانشان توضیح دهند.

3. بسه دیگه گریه نکن

کارشناسان معتقدند که گریه یک فرآیند ضروری و طبیعی است. اگر کودک شما گریه می کند یا ناراحت است، نمی خواهد بشنود: «گریه نکن». اول اینکه این روش جواب نمی دهد. دوم، این می تواند باعث شود آنها احساس کنند که احساساتشان معتبر نیست و شما فرصتی را برای پیوند با آنها از دست می دهید.

اگر فرزندتان ناراحت است، به او آرامش جسمی، عاطفی و روانی بدهید. آنها را در آغوش بگیرید، آنها را تشویق کنید تا احساساتشان را بیان کنند و مشکلاتشان را با آنها در میان بگذارند.

از عبارات مثبت و آرامش‌بخشی مانند «ناراحت شدن اشکالی ندارد»، «من با تو هستم»، «می‌تونی حرفت رو به من بزنی»، «ما با هم آن مشکل را حل می‌کنیم» و غیره استفاده کنید.

4. سرم خیلی شلوغه  

یک نظرسنجی نشان داده است که از هر پنج والدین چهار نفر از فرزندانشان در مورد عدم گذراندن وقت کافی با هم شکایت کرده اند.

هر کودکی مشتاق مراقبت و توجه والدین است. اگر نتوانید توجه بی‌نظیر خود را به آن‌ها معطوف کنید، می‌تواند باعث شود که آنها احساس طرد شدن کنند. به جای این که بگویید «در حال حاضر خیلی سرم شلوغ است»، سعی کنید زمانی را برای گذراندن با فرزندان خود اختصاص دهید.

کودکان دوست دارند افکار، احساسات و تجربیات خود را با والدین خود به اشتراک بگذارند. عدم توجه کامل به آنها می تواند رابطه شما با آنها را تیره کند و آنها ممکن است شروع به جستجوی شخصی کنند که به آنها گوش دهد. این را در اولویت قرار دهید که به طور منظم با فرزندان خود وقت بگذرانید، به آنها گوش دهید و به آنها نشان دهید که برای شرکت آنها ارزش قائل هستید.

صرف وقت با کیفیت با فرزندانتان می تواند رابطه شما را با آنها تقویت کند.

5. از مقایسه بچه با خواهر و برادر خودداری کنید 

والدین اغلب می گویند: “چرا نمی توانی بیشتر شبیه خواهر یا برادرت باشی؟” و ناخواسته کودک را نسبت به خواهر و برادر خود حسادت کند. مقایسه فرزندتان با خواهر یا برادرش یا دیگران می تواند عقده حقارت را القا کند و به اعتماد به نفس او آسیب برساند.

هر کودکی خاص است و مهارت های منحصر به فردی دارد. به جای مقایسه آنها با خواهر و برادرشان، ویژگی های فرزندان خود را یاد آور شوید و آنها را تشویق کنید تا نقاط قوت خود را توسعه دهند.

6. از کلمات بد استفاده نکنید 

استفاده از زبان منفی، مانند “احمق” خواندن کودک، می تواند بین شما و فرزندتان شکاف ایجاد کند. این می تواند آنها را به دنبال تأیید اعتبار به جای شما از دوستان خود سوق دهد. برای جلوگیری از این امر، استفاده از زبان مثبت و پرهیز از اصطلاحات تحقیرآمیز مهم است.

به جای استفاده از زبان منفی، سعی کنید از زبان مثبت برای تشویق و ایجاد انگیزه در فرزندتان استفاده کنید. به عنوان مثال، گفتن «شما باهوش هستید» یا «شما توانایی دارید» می تواند تأثیر مثبتی بر عزت نفس آنها داشته باشد و پیوند قوی تری بین شما و فرزندتان ایجاد کند. وقتی فرزند شما بعد از مکالمه احساس خوبی داشته باشد، به احتمال زیاد در آینده به دنبال راهنمایی و راهنمایی شما خواهد بود.

برخی افراد حتی با همسر خود نیز این رفتار را دارند. در خرید حضوری سیسمونی نوزاد ارزان از نی نی بندر مردی به همسر خود از کلمه احمق استفاده کرد، و کودکی که کنار آنها بود مات و مبهوت به به آن دو نگاه میکرد و منتظر یک دعوا بود. پس اگر با هرچیزی مشکلی دارید آن را به سادگی بیان کنید.

 

 images_1694972500_65073a5451139.jpg

7. شما به من دروغ می گویید

کودکان اغلب بهانه می آورند و چیزهایی را از والدین خود پنهان می کنند، اما این باعث نادرستی نمی شود.

برای مثال، فرض کنید فرزندتان در مورد غیبت در کلاس‌های شهریه دروغ می‌گوید و وقتی در یک مرکز خرید به معلم خصوصی برخورد می‌کنید متوجه آن می‌شوید. واکنش اولیه شما چیست؟ مقابله با آنها؟

نه، رویارویی با آنها ایده خوبی نیست، زیرا فرزند شما مهارت پیشرفته ای برای پنهان شدن از شما ایجاد می کند و در آینده برای شما مشکلاتی ایجاد می کند.

در اینجا شما نیاز به صبر دارید و روی رابطه خود با فرزندانتان کار کنید. بعد از آن به آنها بگویید که روز گذشته با مربی آنها برخورد کردید. این اطلاعات به آنها هشدار می دهد و ممکن است حقیقت را بگویند. اگر به شما اعتماد کردند، آنها را محکوم یا سرزنش نکنید. مودبانه بخواهید تا با شما به اشتراک بگذارد.

به این ترتیب، یک رابطه سالم و شفاف با فرزندتان ایجاد خواهید کرد. دلسوزی و حساسیت شما اعتماد آنها را به شما افزایش می دهد و آنها را از رفتار نامناسب باز می دارد.

8. علناً فرزندتان را سرزنش نکنید 

سرزنش کردن کودک در حضور خانواده، دوستان و همسایه ها و گفتن جملاتی مانند “اول تکالیف خود را تمام کنید، سپس فیلم تماشا کنید یا بازی کنید” یا “اگر همیشه تلویزیون تماشا کنید نمی توانید نمره خوبی بگیرید” یک نه بزرگ است زیرا ممکن است باعث شورش آنها شود.

انتقال نگرانی‌ها یا دستورالعمل‌های خود را به آرامی به کودکتان منتقل کنید. شرمساری آنها در ملاء عام ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. بین دوستان فرزندتان نفوذ کنید.

9. من را عصبانی نکن

اگر فرزندتان را به خاطر احساس خود سرزنش کنید، قطع ارتباط را تشدید خواهد کرد. به جای اینکه بگویید: «من را عصبانی نکن»، احساسات خود را به درستی بیان کنید. نحوه مدیریت احساسات به کودکان کمک می کند تا اعتماد ایجاد کنند و به آنها در مورد تنظیم هیجانی آموزش می دهد.

 

 images_1694972573_65073a9dbfc7d.jpg

10. از گفتن «تو باهوشی» اجتناب کنید

از گفتن اینکه شما باهوش هستید به فرزندتان خودداری کنید. این باعث می شود کودک شما بیش از حد اعتماد به نفس داشته باشد و روحیه او را تقویت کند. اعتماد بیش از حد ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی بین فرزند شما و همسالانش شود و روند یادگیری او را مختل کند.

به جای گفتن «تو باهوشی»، می‌توانید بگویید «کارت عالیه». این کار کودک را تشویق می‌کند تا در عین اینکه او را ثابت نگه می‌دارد، بهتر عمل کند.

سخن آخر نی نی بندر

به یاد داشته باشید، فرزندپروری یک فرآیند یادگیری است، به این معنی که همه اشتباه می کنند. همچنین در مورد رفتارهای مسئولانه، بیان، استدلال و تفکر منطقی است. این نکات مفید هستند و به شما در ایجاد یک محیط مثبت برای فرزندانتان کمک می کنند. ارائه یک محیط دلپذیر به فرزندتان به ساختن آینده ای روشن برای او کمک می کند.

ایجاد امکانات رفاهی برای نوزاد یکی دیگر از مواردی است که باید به آن خیلی اهمیت بدهید. اگر به دنبال خرید سیسمونی نوزاد هستید می توانید به وبسایت نی نی بندر مراجعه کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.